Bíznak a jövőben a szlovák autógyárak

Termékoffenzívára készül a nemzetközi autóipari válság kellős közepén Szlovákia három autógyára. A nem titkolt cél, a más országokban bezárt gyárak piacainak elfoglalása.

A Volkswagen Slovakia termelésének 2011-ig duplájára, évi 400 ezer autóra való növelését jelentette be hétfőn. Igaz, egyelőre egyhetes bezárásra kényszerül szlovákiai telephelyein, ahol a jelenleg nehezen értékesíthető VW Touareg és Porsche Cayenne modellek készülnek. A szlovák VW leányvállalat bizakodására az ad okot, hogy az anyavállalat Pozsonyba telepíti a konszern új családi modelljének a gyártását. A 308 milliós beruházás 1500 új munkahelyet teremt a jelenlegi közel 8000 mellé. A mostani üzemleállást is a beruházás előkészítésére használja ki a vállalat.

A Peugeot-Citroën nagyszombati (Trnava) gyára egyértelmű nyertese lett a Németországban és más fő felvevő piacain bevezetett roncsprémiumnak. A francia autógyár szlovák leányvállalata csak túlórázással képes teljesíteni a megrendeléseket. A roncsprémium átmeneti hatása ellenére is a szlovák autógyár bízik abban, hogy a Peugeot 207 és a Citroën C3 Picasso megfelel a vásárlásoknál a takarékos fogyasztást előtérbe helyező, kialakulófélben lévő piaci trendnek.

A Kia autógyár az idei második félévben kezdi meg egy jövőre sorozatgyártásba kerülő új modelljének a próbaüzemét. A Kia éppen az autóipari krízis előtt kezdte meg a Cee'd sorozatgyártását, a válság ezért nem termeléscsökkenést, hanem a növekedés lassulását idézte elő nála: 2008-ban Zsolnán (Zilina) 38 százalékkal több autó készült mint 2007-ben, de kevesebb a tervezettnél.

A három szlovákiai autógyár a világ legmodernebb és legrugalmasabb üzemeivel rendelkezik, ezért bíznak abban, hogy középtávon nyertesen kerülhetnek ki a jelenlegi válságból. 

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.