Bíznak a fogyasztók a pénzügyi békéltetésben
A kérelmek száma Nadrai Géza, a PBT elnöke szerint igazolja a PBT létrehozását, 2010-ben ugyanis, a békéltetés általános rendszerében a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyek száma egész évben 880 darab volt.
Nadrai sajtótájékoztatóján elmondta: tavaly hetente átlagosan 45 ügy érkezett a PBT-hez, s a testületnek átlagosan 46 napra volt szüksége, hogy a hiánytalanul benyújtott kérelmeket elbírálja, ami jóval alacsonyabb a törvény által engedélyezett 90 napnál, amely 30 nappal meghosszabbítható.
Az 1196 ügyből 418-at (35 százalék) utasított el a PBT, ami Nadrai szerint mutatja, hogy a fogyasztóknak még kell egy kis segítség a felkészüléshez, egyik idei céljuk az is, hogy ebben segítsék őket.
A lezárt 857 ügyből 403 zárult meghallgatással, s ezekből 214 (51,8 százalék) egyezséggel, míg további 21 esetben eljáráson kívül állapodtak meg a felek, vagyis a meghallgatáson átment ügyek mintegy 57 százalékában egyezségre lehetett jutni jól elkészített kérelem esetén.