Bíznak a fogyasztók a pénzügyi békéltetésben

A Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT) 2011-ben hat hónap alatt 1196 fogyasztói jogvita rendezésére irányuló kérelem érkezett, amelyek közül 857 (72 százalék) le is zárult - jelezte Nadrai Géza, a PBT elnöke

A kérelmek száma Nadrai Géza, a PBT elnöke szerint igazolja a PBT létrehozását, 2010-ben ugyanis, a békéltetés általános rendszerében a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyek száma egész évben 880 darab volt.

Nadrai sajtótájékoztatóján elmondta: tavaly hetente átlagosan 45 ügy érkezett a PBT-hez, s a testületnek átlagosan 46 napra volt szüksége, hogy a hiánytalanul benyújtott kérelmeket elbírálja, ami jóval alacsonyabb a törvény által engedélyezett 90 napnál, amely 30 nappal meghosszabbítható.

Az 1196 ügyből 418-at (35 százalék) utasított el a PBT, ami Nadrai szerint mutatja, hogy a fogyasztóknak még kell egy kis segítség a felkészüléshez, egyik idei céljuk az is, hogy ebben segítsék őket.

A lezárt 857 ügyből 403 zárult meghallgatással, s ezekből 214 (51,8 százalék) egyezséggel, míg további 21 esetben eljáráson kívül állapodtak meg a felek, vagyis a meghallgatáson átment  ügyek mintegy 57 százalékában egyezségre lehetett jutni jól elkészített kérelem esetén.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.