Bistra: magyar ásványvíz a horvát embereknek
A szénsavas üdítők és gyümölcslevek után ásványvizeinek exportját is elindítja a Coca-Cola Magyarország. A vállalat 700 millió forintos beruházással bővítette zalaszentgróti ásványvízüzemét, valamint egy teljesen új terméket fejlesztett ki, amellyel kizárólag külföldi piacokat látnak majd el. A lépéssel duplájára bővül a teljes hazai ásványvíz-kivitel mennyisége. - A cég az elmúlt hónapokban 700 millió forintból - amelyből 210 millió forint uniós támogatás volt - bővítette zalaszentgróti ásványvíz-palackozóját, Bistra néven pedig egy teljesen új, kizárólag export piacra szánt terméket fejlesztett ki.
- A 4,5 millió lakosú horvát piacra szánt Bistra ásványvízből a tervek szerint 6 millió liter készül az idén, amelynek köszönhetően megközelítőleg duplájára bővül a teljes hazai ásványvíz-kivitel mennyisége - írja a cég közleménye. A társaság mostanáig 12 milliárd forintot költött ásványvíz-palackozója fejlesztésére. A NaturAqua - amelyet szintén Zalaszentgróton palackoznak - árbevétel alapján ma már a legnagyobb szereplő a hazai ásványvízpiacon, a NaturAqua Emotion pedig az ízesített ásványvizek kategóriájában a legnépszerűbb termékcsalád. A zalaszentgróti palackozó összesen 200 embernek biztosít munkalehetőséget.
- Az elmúlt két évben a Coca-Cola Magyarország exportárbevétele megduplázódott, 8 milliárd forintról 18 milliárdra nőtt. Büszkén mondhatjuk, hogy dunaharaszti és zalaszentgróti üzemeink ma már Európa 22 országának piacait látják el - emelte ki Nikos Kalaitzidakis ügyvezető. - A nagy nemzetközi vállalatokkal kötött stratégiai megállapodások jelentősen növelik a magyar exportot, és ezen keresztül a magyar gazdaság teljesítményét – közölte Szijjártó Péter államtitkár.