Birtoklási vágy helyett környezettudatosság
Európában először 1948–ban, Svájcban, majd Németországban indult autómegosztó szolgáltatás, melyet nemzetközi tapasztalatok szerint tipikusan napi 2-4 órára és 20-30 kilométerre vesznek igénybe az ügyfelek. Olcsóbb, mint a saját, rugalmasabb, mint a bérautó, így jelentette be működését a magyar tulajdonosok által alapított cég vezetője, Ilosvai Péter, az Avalon vezérigazgatója. A carsharing rendszerrel 10 százaléknyi autót lehet megspórolni, használójától nem igényel beruházást, és működési költségét is csökkenti. A rendszer használója a tömegközlekedéssel kombinálva élhet az autóhasználat előnyeivel anélkül, hogy fenntartási költségek terhelnék. Jó megoldás a kevésbé tehetős kisvállalkozásnak, melynek nincs pénze autóvásárlásra, de tevékenységéhez alkalmanként nélkülözhetetlen a logisztikai háttér.
Az ügyfélnek először regisztrálnia kell, majd a foglalási rendszerben választhat különböző kategóriájú autókból, majd a kijelölt helyen várakozót smart kártyával nyithatja, és kódjának beütésével már indulhat is. Mobiltelefonról is lehet foglalni, a használati időt a nonstop ügyelő call centeren keresztül lehet hosszabbítani. Tankolás a listán jelölt kutaknál, a kocsihoz tartozó kártyával, vagy számlára, amit a cég megtérít. A használat végén a kijelölt parkolóba kell visszavinni az autót.
Az innovatív, szemléletformáló szolgáltatás magyarországi bevezetésére hozott létre stratégiai partnerséget az Opel Magyarország és az Avalon Car(e) Services. A járműpark első lépcsőben ötven Opelből áll. Konc Gábor, a márka magyarországi vezetője szerint a carsharing is egy példa a fenntarthatóságra, a jövő közlekedési formájára. A kínálatban jelenleg Corsa, Astra, Astra Caravan, Insignia szolgál, de később tervezik villanyautó beállítását is.
Az Infopark a bázis, de tervezik több budapesti telephely megnyitását is, tehát egyelőre egyetlen fix helyes koncepcióval indulnak, de a hálózat bővítésének csak a budapesti helyhiány szab határt. Egy kisautó egyórás bérleti díja nappal 510 forint, éjszaka 190 Ft, erre jön még a nappal közel 200 forintos, éjszaka a 80 forintos kilométerdíj. Ez bruttó ár, amiben az üzemanyag és biztosítás, szerviz, valamint az évszaknak megfelelő abroncshasználat is benne van. A cég számításai szerint a szolgáltatás díját úgy határozták meg, hogy évi 10-12 ezer kilométerig gazdaságosabb legyen, mint egy saját tulajdonú autó.
Bárki beszállhat
Az Opel anyacége, a General Motors az USA-ban 2011 őszén állapodott meg a San Franciscó-i központú RelayRides céggel, melynél magánszemélyek is beadhatják a közösbe saját autóikat, amiért pénzt kapnak. A működtetést a GM tulajdonában lévő OnStar kommunikációs rendszer segíti, ez nemcsak távnyitja az autókat, de automatikus segélyhívásra is alkalmas, akár baleset, akár műszaki hiba esetén.