Bezárja a Fiat, kinyitja a Dr: autógyár Szicíliában
Történelmi Fiat gyárra kerül lakat, mely 1970 óta működött. A több mint 1500 munkás sírva búcsúzott, de a szakszervezetek, a torinói autógyár és a római kormány két és fél éven át tartó - az ellentétek miatt többször megszakadt és újraindult - tárgyalásainak köszönhetően a dolgozók nem kerültek tömegesen utcára.
A gyárban január elsejétől újraindul az autógyártás: a Dr jelképes egy euróért vette át az üzemet a Fiat 920 dolgozójával, akiket fokozatosan állít munkába. A tervek szerint 2012-ben 241 dolgozót vesz vissza, 2016-ra pedig 1300 fölé emeli a dolgozói létszámot. A Dr Olaszország második legnagyobb autógyárát akarja működtetni Termini Imeresében - a milánói Fiat után, 110 millió eurós beruházással 2013-ban kívánja a piacon bemutatni első járműveit.
A Fiat további 640 dolgozója négy éven át évi több mint 22 ezer euró segélyt kap. A nyugdíj előtt állók kedvezménnyel, az új olasz nyugdíjreform korhatáremelése alóli felmentéssel mehetnek nyugdíjba. A Fiom fémipari szakszervezet december 16-ra sztrájkot hirdetett meg a Fiat politikája elleni tiltakozásként.
"Multinacionális vállalatként jelen vagyunk az egész világon, Olaszország nélkül is folytathatjuk. Nagyot téved, aki azt hiszi, befolyásolhatja a Fiat döntéseit" - fogalmazott Sergio Marchionne a Fiat-Chrysler vezérigazgatója a Radio24 hírrádiónak.
Marchionne kijelentéseit a szakszervezetek rögtön úgy értékelték, a Fiat el kívánja hagyni az országot. A Fiat ezt közleményben tagadta.
Termini Imerese feladásával a Fiat Autónak négy gyára maradt Olaszországban, húszezer dolgozóval. Az olaszországi autópiac novemberben 9,4 százalékot zuhant.