Bevetette a hóekét a MÁV: délután is késnek a vonatok
A hideg, szeles és havas idő miatt a vonatközlekedés kedden is nehezen indult. A forgalmat a reggeli, délelőtti órákban, több vonalon váltóállítási problémák nehezítették. A helyzet csak délutánra javult: Budapest elővárosában és a délnyugati térségben is jelentősen csökkentek a késések a reggeli időszakhoz képest.
A MÁV-Start közlése szerint a Budapest-Esztergom és a Budapest-Vác-Szob vonalon jó a vonatközlekedés, az utazóknak nem kell késésekre számítaniuk. De Budapest és Székesfehérvár között is megszűntek a késések.
A Székesfehérvár-Sárbogárd vasútvonal Aba-Sárkeresztúr állomásánál délelőtt hóekével kellett áttörni a szél által emelet másfél méteres hótorlaszt. A pályát megtisztították a hótól, így a közlekedés körülbelül tíz perces késésekkel megindult.
A Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonalon átlagosan 15-20 perces késéssel közlekedtek a vonatok délelőtt, egy Aszódnál keletkezett síntörés miatt. A sérült sínszakaszt délre helyreállították, így a késések délután megszűntek.
A Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonal Kőbánya-teher állomásán reggel szintén síntörés okozott zavarokat. A délelőtt tíz órára a hibát elhárították és a váltókat megtisztították a hótól. A Nyugati pályaudvartól Kőbánya-Kispest állomásig így mindkét vágányon tudnak közlekedni a vonatok és a menetrend is helyreállt.
Az Alföldön, Békéscsaba térségében, és a Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba vonalon a vonatok többsége tartja a menetrendet, egy-egy szerelvénynél 10-15 perces késés előfordulhat. Szeged és Budapest között ugyanakkor 15-20 perc közötti késésekről számolt be a MÁV-Start.
Az északkeleti térségben, Debrecen és Nyíregyháza környékén, átlagosan 15-20 perces késések tapasztalhatók. Észak-Magyarországon a vonatközlekedésben nincsenek jelentősebb fennakadások, a járatok szinte mindegyike pontos.
A Dél-Dunántúlon is javult a helyzet: már csak egyes vonatoknál tapasztalhatók negyedóra körüli késések. Nyugaton, Zalaegerszeg és Nagykanizsa térségében viszont a vonatok menetideje még mindig 10 és 30 perccel hosszabb a menetrendben szereplőnél.
A Székesfehérvár-Szombathely, a Székesfehérvár-Tapolca, a Székesfehérvár-Gyékényes, a Dombóvár-Kaposvár és a Kiskunfélegyháza-Baja vonalszakaszokon lassan dolgozza le lemaradását a vasút – a késések egyre rövidebbek. A vonatok többsége már itt is pontosan jár, esetenként azonban 15-20 perccel hosszabb menetidőre számíthatnak az utasok.
Északnyugat-Magyarországon, a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon 20-30 perces késések a távolsági vonatnál előfordulhatnak. A Komárom, illetve Tatabánya és Budapest közötti elővárosi vonatok ellenben tartják az előírt menetidőt.
A vasúti közlekedés helyzetének normailzálódásáról szóló hírek ellenére a MÁV-nak még mindig van dolga a hóval. A társaság több száz készenléti szolgálatban lévő munkatársának munkát ad, hogy a szél, valamint az elhaladó vonatok menetszele a havat behordja a váltókba, ezért ezeket a berendezéseket minden vonat elhaladása után újra ki kell tisztítani. A hóborította területeken a váltók folyamatos tisztítása mellett a vasút a váltófűtő berendezéseket is üzemelteti.
Minden erőfeszítés ellenére a vasutasok sem képesek mindenütt megszüntetni a síkosságot. A MÁV-Start közleményben figyelmeztette az utasokat: a havas, szeles időjárás következtében a peronok, valamint a vasúti járművek lépcsői csúszósak lehetnek, ezért a fel- és leszállás fokozott figyelmet követel.