Best Reisen: vissza jár a befizetett út ára
A FEOSZ azt javasolja a fogyasztóknak, hogy kárigényüket mind az utazási irodánál, mind pedig annak biztosítójánál jelentsék be igazolható módon, írásban. Ha a panaszt elutasítják, a szövetség a feosz@feosz.hu e-mail címen várja a károsultak bejelentését, és ők ingyenesen segítenek a károsultaknak jogos igényük érvényesítése érdekében.
A Best Reisen által biztosított vagyoni letét összege 1,3 milliárd forint, amely fedezi a külföldön tartózkodó utasaik hazautaztatását és az el nem utazottak teljes kártérítését - közölte a cég pénteken.
A FEOSZ szombati közleményében úgy véli, a vállalkozás megfelelően tájékoztatta károsultjait jogaikról, de megjegyzi: kérdéses, hogy a Best Reisen miért fogadott el a fogyasztóktól befizetést a tevékenység beszüntetése előtt még pár nappal is.
Az ilyen és ehhez hasonló esetekre vonatkozóan egy utazási szerződésről szóló 2008-as kormányrendelet világos előírásokat tartalmaz - írják. E szerint ha az utazásszervező semmilyen helyettesítő szolgáltatást nem tud nyújtani, úgy köteles gondoskodni az utasnak az utazás kiinduló helyére történő szállításáról, emellett kötelezettsége az igénybe vett részszolgáltatások értékével csökkentett befizetett díjat is visszafizetni - idézi a FEOSZ a jogszabályt.
Kiemelik, hogy ennek elmulasztása esetén az utazásszervező és -közvetítő tevékenységről szóló kormányrendelet értelmében közvetlenül annak biztosítója felel a kötelezettségek teljesítéséért a vagyoni biztosíték erejéig.