Besorolja utasait a MÁV-Start
A repülőtereket utánozza a MÁV-Start Zrt. Az állami vasút személyszállító cége a Keleti pályaudvar belföldi jegypénztárai előtt a légikikötők utasfelvételi pultjainál alkalmazott megoldáshoz hasonlóan egyetlen kanyargós sorba állította a jegyvásárlásra készülő utasokat. A próbálkozás hatását és eredményeit még vizsgálják.
Az egysoros sorbanállás kísérleti bevezetésével a vasút a sorbanállási idő csökkenését, és ezzel a szolgáltatási színvonal javulását várja. A társaság munkatársai a próbaüzem szerda délelőtti megkezdése óta folyamatosan figyelemmel kísérik az utasok reakcióit, az intézkedés következményeit.
A nyugat-európai vasutaknál is alkalmazott megoldás a remények szerint hozzájárul a jegyvásárlásra várakozók folyamatos előrehaladásához. A megoldás lényege, hogy az utas nem egy előre kiválasztott pénztárhoz tartozó sorba áll be, hanem egy nagy, általános várakozási sorba, amelynek az elejéről a soron következő ügyfél mindig az éppen felszabadult pénztárhoz fárad.
A MÁV-Start közlése szerint azért döntöttek a rendszer bevezetése mellett, mert a megoldás bizonyítottan csökkenti a sorbanállási időt, emellett megszünteti az eltérő haladási sebességű sorokból eredő kellemetlenségeket.
Az utasok biztonságosan és zavartalanul vásárolhatják meg menetjegyeiket. A pénztár és az általános várakozási sor között kialakított távolság lehetővé teszi az utasok anonimitásának megőrzését, a zavartalan vásárlást, mert közvetlenül nem áll harmadik személy az ügyfél mögött.
A személyszállító cég a rendszerrel kapcsolatos észrevételeket, javaslatokat elektronikus levelezési címére várja.