Béremelésben feladta a leckét a Lidl
Márciusig visszamenőleg öt, júliustól pedig 15 százalékkal emeli fizikai munkásai bérét a Lidl. Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország PR-vezetője elmondta: a „terepen dolgozókat” érinti a béremelés – azaz a raktárostól a boltvezetőig mindenkit. A vezetők nem kapnak pluszpénzt.
Meglepő, hogy a német diszkont emeli legnagyobb mértékben a kereskedelmi dolgozók bérét idén, hiszen egyébként is ennél a vállalatnál a legjobbak a bérek az ágazaton belül.
Piaci információk szerint egyébként a legtöbb pénzt a másik német diszkont, az Aldi adja a munkatársainak. Tőzsér Judit cáfolta, hogy a Lidl azért emeli a béreket, mert az ágazatban súlyos munkaerőhiány van. Szerinte üzleteikben elvétve van üresedés. Ennek ellenére sokan tényként kezelik, hogy a kereskedelemben a rendkívül nyomott bérek és az akut munkaerőhiány miatt már nem folytatható a működés jelentős béremelés nélkül.
Piaci pletykák szerint volt olyan áruházlánc, amelyik a vasárnapi zárva tartás megszüntetése után éjjel-nappalivá tette volna több egységét is, ám tervéről kénytelen volt letenni, mert egyszerűen nem tudott elegendő dolgozót verbuválni. A Lidl lépése a szakszervezeteknek is kapóra jöhet, hiszen jelenleg is zajlik az egyeztetés a harmadik német diszkont, a Penny Market és az érdekvédelmi képviselet között. Ágazati elemzők és a Lidl terjeszkedését árgus szemekkel figyelő versenytársak szerint a lánc döntése mögött az áll, hogy – a kormányzati ellenszél ellenére – pozícióik igencsak megerősödtek az utóbbi időben, és immár a versenytársaktól próbálnak munkatársakat csábítani.
A kiskereskedelemben a béremelési sorozat még tavaly ősszel kezdődött, akkor az Auchan állapodott meg a szakszervezetekkel egy átfogó béremelésről.