Új utakat keres a Benetton
Benetton üzlet Teheránban Morteza Nikoubazl / Reuters |
Az Autogrill-hálózat bővítéséhez is tőkeerős társakat keres a trevisói székhelyű cégóriás. Nincs kizárva, hogy az autópálya-pihenőhelyeken megtelepedett, 2,3 milliárd euró piaci értékű Autogrill a konkurensek felvásárlásával növelné tovább piaci részesedését. Benettonéktól – amint azt egykori Forma–1-es csapatuk is igazolja – nem idegen a sebesség. A család tulajdonos abban az Atlantia nevű cégben, amelyhez az autópályadíjakat beszedő Autostrade per l’Italia és a fővárosi repülőtereket üzemeltető Aeroporti di Roma is tartozik.
Az utóbbi két vállalat piaci terjeszkedéséhez is partnereket keresnek, akár saját tulajdonrészük csökkentése árán is. Eközben a Benetton családi ékszereként kezelt divatcég hajója megállíthatatlanul süllyed. S noha folyamatosan merik ki belőle a vizet, anyagi helyzete nem javult látványosan. A gyártást főleg Olaszországra koncentráló, az értékesítést viszont világszerte – a család szempontjából költségkímélő – franchise-rendszerben végző Benettont a Zarát birtokló Inditex csoport küldte lejtőre.
A világelsővé előlépő spanyolok térnyerésére az olaszoknak nem volt csattanós válaszuk, a tőzsdei árfolyamesést látva, 2012-ben inkább ismét családi kézbe vették a vállalatot. Akkor a divatcég értéke már egymilliárd euró alá csúszott, noha az ezredforduló után ennek több mint négyszeresét érte. A rendrakás feladata a Boston Consulting Grouptól egy éve igazolt Marco Airoldira vár, aki a gyorsan fejlődő ázsiai piacokon erősítené a cég jelenlétét, és Afrikát is felvenné a Benetton harsány színekkel megfestett világtérképére.