Beletaposott a fékbe a kínai autóipar

Akár tíz százalékkal is csökkenhetnek az autóeladások az idén Kínában. A világ legnagyobb autópiaca titulust az Egyesült Államoktól 2009-ben elhódító ázsiai országban a visszaesés a gazdaságélénkítő kormányzati programok kifutása mellett a járművek üzembe helyezésének megszigorítására vezethető vissza.

A legfrissebb adatok szerint az autóeladások 27 hónapja tartó „hegymenete” áprilisban véget ért. Ebben közrejátszott, hogy a japán földrengés miatt akadoztak a szállítások, ám ennél nagyobb súllyal esett a latba az üzemanyagárak emelkedése, valamint a városi közlekedésben az állandósult dugók ellen bevezetett szigorítások.

Így a Kínai Autógyártó Szövetséges adatai szerint „csak” 1,55 millió újautó talált gazdára, ami 0,25 százalékos visszaesés az előző havihoz képest. Zsao Hang, a Kínai Autóipari Technológiai Kutatóközpont elnöke a Bloombergnek elmondta, hogy a kereslet csökkenése a helyi gyártókat sokkal érzékenyebben érinti majd, mert ők a modellválasztékukat elsősorban a vékonyabb pénztárcájú fogyasztók igényeire szabták, és pont ez az a réteg, amely most inkább lemond az autóvásárlásról.

Az autóeladásokban várható tíz százalékos csökkenés mindazonáltal annyira azért nem aggasztja Pekinget. A kormány most a hirtelen megugró belső fogyasztás visszafogására, a gazdaság hűtésére helyezi a hangsúlyt, megelőzendő az infláció további gyorsulását. A pénzromlási ütem három éves csúcsot döntött márciusban, elérte az 5,4 százalékot. A hivatalos előrejelzés szerint a gazdasági növekedés 2011-ben 8 százalékos lesz Kínában.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.