Az iparágban a Wizz Air eladásáról pletykálnak

Kérője akadt a magyar hátterű diszkont légitár légitársaságnak, a Wizz Airnek – írta tegnap a Portfolio.hu. A légiközlekedési hírekkel foglalkozó holland online Luchtvaartnieuws oldalára hivatkozva azt közölték, hogy a fapados cég iránt az Air France-KLM érdeklődik, ráadásul úgy tudják, hogy a tárgyalások előrehaladottak. A vásárlás az Air France számára logikus lépés lehet – vélik iparági megfigyelők. Bár a Transavia révén a francia óriás rendelkezik diszkont utakat kínáló társasággal, ám a Wizz Air sokkal jobb terjeszkedési lehetőséget jelentene számukra ezen a piacon.

A Transavia fő piaca ugyanis Hollandia és Franciaország, ezzel szemben a Wizz Airrel Közép-Kelet-Európa felé nyithatna, ahol a Wizz a legnagyobb diszkont-légitársaságnak számít. A Transavia ráadásul túl kicsi ahhoz, hogy felvegye a versenyt a nagyokkal – írja a Portfolio –, például a Ryanairrel, vagy az easyJettel, amelyek több száz repülőgépes flottát működtetnek. Ezzel szemben a Transavia mindössze 30 gépes flottával büszkélkedhet. A Népszabadság kérdésére Daniel De Carvalho, a Wizz Air kommunikációs vezetője kora délután csak annyit válaszolt, hogy a légitársaság piaci pletykákat, felvetéseket és spekulációkat nem kommentál. Később ezt kiegészítette: szavai szerint „sikereiknek köszönhetően a Wizz Airhez időről időre számtalan megkeresés érkezik a légitársaság iránt érdeklődő, lehetséges befektetőktől. A Wizz Air pillanatnyilag nem folytat ilyen témájú tárgyalásokat."

Mint emlékezetes a Wizz Air a közelmúltban a tőzsdei terveivel kapcsolatban hallatott magáról. A vállalat bejelentette londoni piacra lépési terveit, ám később azt leállította. Azzal magyarázták a visszalépést, hogy az üzleti klíma nem megfelelő, s ha folytatnák az akciót az akár olyan nem a kívánt eredményeket is hozhatna – rajtuk kívül álló okok miatt –, amelyek negatívan befolyásolhatnák a társaság értékét, megítélését. (Amennyiben persze mégis lenne valóságalapja a Air France és a Wizz Air közötti egyeztetéseknek, akkor az elegendő indokot is adhatott a börzei bevezetés felfüggesztésére.)

A tőzsdei tervek májusi bejelentésekor Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója még úgy nyilatkozott, hogy alapvetően az intézményi befektetőket célozzák meg. A tervek szerint egyébként 200 millió eurót szerettek volna bevonni a piacról. Hozzátette: ez a pénz megfelelő erőt adhat ahhoz, hogy ha bárhol másutt a 2012-es magyar helyzethez hasonló állna elő – ekkor omlott össze a Malév, amely révén tátongó piaci lyuk keletkezett a piacon, amelyre a fapados cégek ugrottak rá –, akkor a légitársaság magabiztosan léphessen. A nagyívű tőzsdei terveket három bankóriás, a Barclays, a Citigroup és a JP Morgan szervezte.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.