Befagyott a jégkrémpiac

Mintegy 3 százalékkal kevesebb, 23 millió liter jégkrémet adtak el a boltokban 2008 júliusa és 2009 júniusa között az előző hasonló időszakhoz képest, míg értékben 2 százalékkal bővült a jégkrémek piaca - közölte a Nielsen piackutató vállalat

A jégkrém forgalma meghaladta a 17 milliárd forintot a kiskereskedelemben 2008. július-2009. júniusban. Ennek több mint egyharmada jut a pálcikás, tölcséres, szendvics - összefoglaló néven "impulzus" - jégkrémekre. Közel kétharmadot ér el a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek részaránya - derül ki a Nielsen adataiból.

Hiába lettek olcsóbbak...
Del Monte Superfruit édesipari cég korlátozott számban gyártja a gyümölcsös nyalókát egy közvéleménykutatás alapján, amely szerint a legtöbb megkérdezett nő Daniel Craiget nevezte meg a sztárok közül, akiket a legszívesebben nyalogatna.

Az árakat tekintve az "impulzus jégkrémek" idén júniusban olcsóbbak lettek a tavalyi hatodik hónaphoz képest: míg a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárnál literenként 1114 forintot regisztrált a Nielsen 2009 júniusában, addig tavaly júniusban 1301 forintot.  A jégkrém fő beszerzési helye a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzlettípus. Az "impulzus jégkrémek" 63 százalékát ebben az üzlettípusban vásárolták az emberek, ahogyan a bázisidőszakban is. Az otthoni fogyasztásra szánt, nagy kiszerelésű termékeknél 53 százalék a 401-2500 négyzetméteres üzletek részaránya, ebben az árucsoportban 3 százalékpontos az emelkedés.

A szupermarketek és diszkontok vezető szerepének egyik oka, hogy megnőtt a főleg diszkontokban árusított kereskedelmi márkás termékek részaránya: idén júniusban már az összes eladott impulzus jégkrém 70 százaléka a láncok saját márkája, szemben a tavalyi és tavalyelőtti hatodik hónap egyaránt 55 százalékos mutatójával.

Az impulzus jégkrémek forgalmazásából jelentős rész jut a kisebb, hagyományos élelmiszer-üzletekre. Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 15, az 51-200 négyzetméteresek 14 százalékkal részesednek a mennyiségi eladásokból. A nagy kiszerelésű jégkrémeknél magas, 29 százalékot ér el a hipermarketek részaránya.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.