Becsapós reklámok a behívókártyás cégektől
A behívókártya a távbeszélő szolgáltatások speciális formája. A kártya megvételével a fogyasztó az előre kifizetett összeg erejéig telefonálhat akár bel-, akár külföldre, mobil és vezetékes irányba is.
A fogyasztó a telefonáláshoz használhat otthoni vagy munkahelyi vezetékes telefont, mobilt vagy nyilvános készüléket, illetve akár az internetet is. Elég felhívnia a kártyát kibocsátó szolgáltató központját - ez a művelet a „behívás”. A gépi operátor elkéri a kártya PIN-kódját, és ha a kártyán szereplő egyenleg összege engedi, a fogyasztó beütheti a hívni kívánt telefonszámot.
A GVH idén több behívókártyás távközlési szolgáltató ellen indított eljárást, mert feltételezte, hogy azok hirdetései megtévesztőek lehetnek. A Telefound Kft. például olyan hirdetéseket tett közzé 2007 második felében, amelyekben csak az apró betűs részből derült ki, hogy a percdíjakon túl a behívásért is fizetni kell, illetve a nem normál tarifás behívószám esetén a díjtétel a meghirdetettnél magasabb. Ráadásul a percdíjakat egyéb költségek (adminisztrációs, szolgáltatási és napidíj) is növelik.
Megtévesztőnek bizonyult a Telefound azon állítása is, amely szerint „Most akár 90 százalékkal alacsonyabb percdíjakon bonyolíthatja külföldi telefonhívásait az EzPhone és Blablabla nemzetközi hívókártya segítségével!” A hirdetésekből nem derült ki, milyen irányba kezdeményezett hívásokkal érhető el a megtakarítás. A kedvezmény mértékét pedig kérdésessé teszi az a tény, hogy a behívókártyák piacán a szolgáltatók áraikat a versenytársak áraira reagálva gyakran változtatják.
A GVH szerint megtévesztőek voltak az Invitel Zrt, a Global Reach, a Private Tel, Quality Tel,a Szat Net Kft. hirdetései is. A vállalkozásokat a GVH eltiltotta a jogsértő magatartás folytatásától.