Bebiztosított síszezon
A mostani síszezonban negyedével többen kötöttek biztosítást, mint egy évvel korábban, és a biztosítottak több mint fele a legjobb szolgáltatású "Top" termékeket kereste - közölte a biztositas.hu internetes biztosítási alkusz, amely 20 ezer téli utasbiztosítási adatot dolgozott fel.
A legtöbb kiutazó az orvosi és mentési költségeket tekinti a legfontosabb szempontnak. Ezeknek az ügyfeleknek az aránya ma már meghaladja a 70 százalékot. A sífelszerelések biztosítása is népszerű fedezet, ezt az ügyfelek több mint 50 százaléka választja, viszont az alkusz szerint méltánytalanul háttérbe szorul az autó assistance szolgáltatás, amelyet a biztosítást kötők 20 százaléka választott csak.
Miután a szerződők jelentős többsége autóval utazik a kiválasztott sípályához, megmagyarázhatatlan ez utóbbi arány, hiszen az tartalmazza - például lábtörés esetén - a kocsi hazahozatalának a költségét is - közölte az alkusz.
A síelők élnek az internetes portál által biztosított összevetés lehetőségével és igyekszenek ár/érték arányban a nekik legmegfelelőbb utasbiztosítási terméket választani a kínálatból.
Általános tapasztalat, hogy a síelők hajlandóak kicsivel többet fizetni a biztosításért, ha cserébe nagyobb biztonságot kapnak. Sőt, a biztosítas.hu felmérése szerint az olcsó, de kis fedezetű termékeket szinte senki sem választja már a síeléshez. A biztosítást kötők 55,9 százaléka választotta a legdrágább és legnagyobb kockázatot átvállaló Top termékeket, 31,5 százalékuk a közepes, míg 12,6 százalékuk az olcsó terméket vásárolta.
Az alkusz által eladott utasbiztosítások adataiból az is kiderült, hogy idén, a tavalyi évhez hasonlóan, a síelők 98 százaléka európai úti célt választott, és szinte mindegyikük autóval közelítette meg a síterepet. Az együtt kiutazók átlagos száma 2,2 fő volt és a legtöbben, mintegy 90 százalékuk bankkártyával fizettek az utasbiztosításukért.