Beatre hangolja át az GM az indiai piacot

Erősíti pozícióit az ígéretes indiai autópiacon a General Motors (GM), amely a Beat nevű minimodelljével hazai pályán készül csapást mérni a Tata Nano-ra és társaira. Az amerikaiak a kínaiakkal együttműködve Hongkongból árasztják el olcsó autóikkal Indiát.

A General Motors a világ 150 országában kívánja forgalmaznia Beat nevű minijét, köztük kiemelt helyen szerepel Ázsia negyedik legnagyobb autópiaca, India. A GM indiai kínálatában jelenleg nyolc modell szerepel, ám 3,8 százalékos együttes piaci részesedésükkel egyelőre a „futottak még" kategóriában versenyeznek, és az ötödik helyen állnak.

Ezen szeretnének gyorsan és radikálisan változtatni a detroitiak, bírva főtulajdonosuk, az amerikai kormány támogatását. S habár a piacvezető Suzuki 52 százalékkal egyelőre elérhetetlen messzeségben jár, a GM a kétszámjegyű részesedést szeretne elérni - minél előbb. Nem reménytelen a vállalkozás, hiszen az amerikaiak éppen ma jelentették be, hogy kínai eladásaik egy év alatt - rekordot döntve - 67 százalékkal ugrottak meg.

Az előrelépéshez jó kiindulási alapot szolgáltathat a Chevrolet Beat, amelyet a Ford Mondeo modelljéhez hasonlóan világszerte terítenek majd. Azt még nem közölte a GM, hogy mely piacokon mikor startol a kiskocsi, azt viszont a múlt hónapban bejelentették, hogy gyártására az első negyedévben hongkongi székhellyel létrehoznak egy vegyesvállalatot a kínai SAIC-kal.

A vegyes vállalatban 50-50 százalékkal részesedik a két autógyártó. A hongkongi, 650 milló dolláros költséggel felépülő gyár kapacitása 2012-re eléri az évi 225 ezer autót - írja a Bloomberg.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.