Beakadt a Campo az útdíjtenderen
Lapunk értesülése szerint a társaság jogorvoslati kérelmében azt vitatja, hogy az ÁAK jogszerűen járt el, amikor hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a megtett úttal arányos tarifák alapján számlázó, elektronikus útdíjrendszer (UD) teljes körű implementációjának kiépítésére. Ha kérelmüket a KD megalapozottnak találná, harminc, rosszabb esetben akár hatvan nappal is késleltethetné a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsikat sarcoló díjrendszer tenderét.
Márpedig ez feltehetőleg egyet jelentene az ÁAK tenderének bukásával. Az ország mintegy 6300 kilométer közútján, autópályákon, autóutakon és főutakon egyaránt működő díjszedő és ellenőrző rendszer kiépítésére ugyanis rendkívül kevés az idő. A kormány döntése szerint bekapcsolásának 2013. július 1-én meg kell történnie. Az új infrastruktúrától a jövő év második felében a költségvetés 75 milliárd forint bevételt remél. A pályázatért felelős autópálya-társaság azonban már a közbeszerzési eljárást megindító hirdetmény közzétételekor egyértelművé tette: az UD rendszer csak akkor vezethető be határidőre, ha legkésőbb december elején a nyertes ajánlattevővel aláírják a szerződést.
A szerződéskötésre előzetesen december 3-át, hétfőt jelölték ki. Erre az időpontra azonban az ÁAK Váci úti irodaházában felesleges lesz lefoglalni az aláírási ceremónia helyszínéül szolgáló tárgyalót, ha a KD megalapozottnak találja a CAMPO Consulting panaszait. Ebben az esetben ugyanis a szerződéskötés helyett a közbeszerzési eljárás köti majd le a sztrádatársaság jogászainak figyelmét.
Más kérdés, hogy egyelőre nem lehet tudni, a CAMPO Consulting jogszerűen fordult-e a KD-hez. A társaság neve ugyanis nem szerepel az ÁAK-nál a szerdai részvételi jelentkezéskor referenciáit leadó nyolc pályázót felsoroló listán. Lapunk megkeresésére pedig azt sem árulták el, hogy cégük a jelentkező konzorciumok valamelyikének tagjaként részt vesz-e az UD tenderén. Ha ugyanis nincsenek szövetségben senkivel, a KD egyetlen tollvonással elutasíthatja keresetüket, és az útdíjtender mehet tovább.