Viszik a csehek, de marad a Globus
A Globus Csoport közleményéből kiderül, hogy eladja a Globus márkanevet a hozzájuk tartozó receptúrákkal együtt. A pályázat nyertese a cseh Hamé, mely július közepétől jogosult a Globus márkájú húsalapú konzervtermékek gyártására és forgalmazására.
A Globus a korábbi összforgalmának 20 százalékát kitevő húsalapú konzervtermékek gyártásának befejezése után döntött úgy, hogy hét céget, köztük a legnagyobb magyar gyártókat hívja meg arra a pályázatra. A pályázat során a minden szempontból legkedvezőbb ajánlatot a cseh Hamé a.s. tette. Így Globus márkanevű és receptúrájú húsalapú konzervtermékek (készételek, löncs- és vagdalthúsok, szendvicskrémek és pástétomok) továbbra is elérhetőek lesznek a vásárlók számára. Megtudtuk, hogy budapesti gyártelepét és a gyártósort nem adták el.
Az intézkedések nem érintik a Globus márkanév alatt forgalmazott különböző ételízesítőket és szószokat, mely termékcsoportokban a márkanév tulajdonosa az Unilever.
A Globus Csoport a jövőben a termékpalettáján a két legnagyobb súlyú termékcsoportjára, a mélyfagyasztott és zöldségkonzerv termékeire kíván fókuszálni, mely területeken a Globus jelentős beruházásokat és fejlesztéseket hajtott végre korábban. A cég szándéka, hogy ezen két termékcsoport esetében megőrizze és növelje a cég belföldi és export pozícióit a jövőben is.
A Haménál érdeklődésünkre elmondták: terveikről közleményben számolnak be.