Banki babérokra tör a Tesco

Jövő év végéig elindítja jelzáloghitelezési üzletágát a Tesco. A kiskereskedelmi lánc először Nagy-Britanniában kínálja majd szolgáltatásait, méghozzá a Glasgowban létrehozandó, nyolcszáz fős telefonos és internetes ügyfélszolgálata révén. Később folyószámla-vezetéssel is bővítik repertoárjukat.

Andrew Higginson, a cég szolgáltatásokért felelős igazgatója szerint ideális időben lépnek a piacra, mivel a nagy jelzáloghitelezőket padlóra küldte az ingatlanbuborék kipukkadása és a pénzpiaci válság, azaz egy szintről indulhatnak és vívhatnak versenyt a fogyasztók megnyeréséért. Ebben Alistair Darling pénzügyminiszter személyében pártfogóra is leltek.

Shoppers leave a Tesco store in Loughborough, central England, April 15, 2008. Tesco, the world's third-biggest food retailer, reported a record 2.8 billion pound ($5.5 billion) annual profit on Tuesday and said it had made a strong start to its new
Shoppers leave a Tesco store in Loughborough, central England, April 15, 2008. Tesco, the world's third-biggest food retailer, reported a record 2.8 billion pound ($5.5 billion) annual profit on Tuesday and said it had made a strong start to its new financial year, driving up its shares. REUTERS/Darren Staples (BRITAIN)

A bankok szűkmarkúságát, megszigorított hitelezési gyakorlatát ostorozó Darling különösen az állami segítséggel talpra állított Lloyds Banking Grouptól és a Royal Bank of Scotlandtól (RBS) várt volna el ügyfélbarát lépéseket, ám ők ezzel adósok maradtak. A pénzügyminiszter példaként állította eléjük a Tescót, amikor a minap a cég edinbourgh-i központjában köszönetet mondott a munkahelyteremtő beruházásért és támogatásáról biztosította a terveket.

A Tesco tavaly hárommilliárd fontot meghaladó nyereséget ért el, ám ennek alig nyolc százalékát, 244 milliót hoztak a pénzügyi szolgáltatások, elsősorban a fogyasztási kölcsönök, a hitelkártyák és a biztosítások. Nagyjából ugyanennyit dobott be a közösbe a jelenleg négyszáz főt foglalkoztató szolgáltatási üzletág másik két húzó ereje, az internetes  bevásárlóközpont és a mobilszolgáltatás.

A teljeskörű lakossági bankszolgáltatások bevezetését tavaly júliusban határozta el a Tesco, amikor 950 millió fontért kivásárolta közös pénzügyi vállalkozásukból az RBS-t – emlékeztet a The Wall Street Journal. A Tesco Gazdaságos Bankmodell az alacsony költségekre, az internetre terelt szolgáltatásra épít.

A cég nem tart fenn külön fiókhálózatot, egyetlen callcenterből irányítani tudja a teljes banki tevékenységét, ám terveik szerint néhány hipermarketjükben a személyes ügyintézésre is lehetőséget adnak majd. Szakmai partnerekre persze neki is szüksége van, a jármű és lakásbiztosítások terén például a Fortisszal kötött nemrég megállapodást, másfélezer új munkahelyet teremtve ezzel. Jelentkezőkben válogathatnak, hiszen a Cityben bankárok és tisztviselők tízezrei vesztették el állásukat az elmúlt időszakban.

A hipermarket üzemeltető pénzügyi szolgáltatásait most hatmillióan veszik igénybe Nagy-Britanniában, s számuk gyorsan bővülhet, ha a folyószámla kezelést és a lakáshitelezést is felveszik a kínálatukba. Elemzők szerint ezzel hamar 500 millió fontra is felfuthat az üzletág nyeresége.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.