Az OTP nem akar beszállni a Malévba
A Napi Gazdaság szerint a 90-es évek végén az Alitaliától történő visszavásárlásra alapított Air-Invest Kft. lehet az AirBridge-nek, a Malév 99 százalékos tulajdonosának többségi magyar tulajdonosa. A lap ezzel hozta összefüggésbe a bank január 15-i bejelentését, miszerint a ma már 100 százalékban az OTP tulajdonában lévő Air-Invest Kft. jegyzett tőkéjét 3 millió forinttal 200 millió forintra emelték. Ez a cég látja el a bankcsoport által 2005-ben vásárolt Falcon 900 EX típusú kisrepülőgép tulajdonosi és üzemeltetési feladatait.
A Malév tulajdonosi összetételének változását a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légi Közlekedési Igazgatósága minden esetben megvizsgálja - mondta el az MTI kérdésére Vágó József, az igazgatóság vezetője hétfőn. A hatóság feladata folyamatosan figyelemmel kísérni azt, hogy a Magyarországon bejegyzett légi fuvarozók, beleértve a Malévet is, megfelelnek-e az európai uniós engedély feltételeinek.
A közösségi légi járatok működtetésére vonatkozó közös szabályokról az Európai Parlament és a Tanács által 2008 szeptemberében hozott rendelet alapján a működési engedély kiadásának feltétele az, hogy a légi fuvarozó "vállalat több mint 50 százaléka a tagállamok és/vagy azok állampolgárai tulajdonában legyenek, és a tagállamok és/vagy azok állampolgárai tényleges ellenőrzése alatt álljon, akár közvetlen, akár közvetett módon egy vagy több közvetítő vonalon keresztül, kivéve, ha erre harmadik országgal kötött olyan megállapodás vonatkozik, amelyben a Közösség a részes fél". A rendelet meghatározza a működési engedély kiadásának pénzügyi feltételeit is.