Az országhatárig érhet az M43 autópálya

Az M43-as autópálya magyar-román határig történő kiépítése belátható közelségbe került. A beruházás előkészítése jelenleg is zajlik, s a szükséges dokumentumok többsége már rendelkezésre áll - tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

Teljessé válhat az M43 autópálya, a 2011. április 20-án forgalomba helyezett Szeged–Makó szakaszhoz kapcsolódik a tervek szerint a Makó és Nagylak (román országhatár) közötti útszakasz. A tervezett gyorsforgalmi út a 34,6-es kilométerszelvényben kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához. Jelenleg a 23,1 kilométeres sztrádaberuházás előkészítése folyik.

A beruházás előkészítés során már rendelkezésre állnak a jogerős építési és hatósági engedélyek, elkészült az engedélyezési tervdokumentáció, az örökségvédelmi és környezeti hatástanulmány, valamint elvégezték a tervellenőrzési feladatokat és a szükség szerinti tervfelülvizsgálatot.  Folyamatban van a megvalósíthatósági tanulmány kidolgozása, a régészeti tervek elkészültek, a régészeti feltárás ugyancsak zajlik. A kiviteli tervek elkészítése előkészítés alatt áll, a tervezést az UTIBER Kft. végzi. A kivitelezés tervezett befejezése 2013. május vége.

A térség forgalmi helyzete a fejlesztés rébvén javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával valósul meg. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül több mint bruttó 3,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Kohéziós Alap adja.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.