Az orosz gyárakban több külföldi márkájú autó készült
Először fordult elő, hogy az oroszországi gyártású autók között több a német, japán, francia és dél-koreai, mint a hazai márka. Az első kilenc hónapban Oroszországban 750 ezer külföldi márkájú, éás 510 ezer hazai klasszikus készült, ami az előbbi esetében 78 százalékos, utóbbiaknál 27 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Továbbra is a Lada vezet: az AvtoVAZ-nál 438 ezer autót gyártottak, ami 16 százalékkal több, mint tavaly. A külföldi márkák között a Renault vezet: Мейд ин Ръша jelzéssel 92,5 ezer Logan és Sandero készült.
Az orosz piacon ötvenezer rubel támogatást kapnak azok, akik tízévesnél öregebb kocsijukat orosz gyártmányú újra cserélik. Az Európai Üzleti Egyesület (AEB) adatai szerint Oroszországban az első tíz hónapban 2,17 millió, az utolsó teljes hónapban 240 ezer új autó kelt el, ami éves szinten 43 százalékos, októberben 27 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. Az AEB Autógyártó Bizottságának elnöke, David Thomas felfelé módosította előrejelzést, mely szerint éves szinten 2,55 millió személyautó és kis-haszonjármű eladásával lehet számolni, hála a központi pénzből támogatott autócsere programnak, melynek keretében ötvenezer rubellel olcsóbban vehetnek orosz gyártmányú új autót, ha leadják tízévesnél öregebb kocsijukat. Ennek is köszönhető, hogy a top tízes listán tíz modell hazai gyártású.
Az eladási lista élén továbbra is az AvtoVAZ termékei szerepelnek. Az első tíz hónapban 493 ezer Lada kelt el, ami 17 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest, ez elmarad a piaci átlagtól, és októberben tovább rontotta pozícióját a Lada, melynek forgalma 3 százalékkal csökkent.
Tíz hónap után is az AvtoVAZ termékei vezetik a modellek listáját: Kalina (121 ezer db), a Priora (119 ezer db) és az immár veterán, de kifutó 2107-es család ( 101 ezer db), valamint a Samara ( 99 ezer db). Ötödik helyre sikerült felkapaszkodnia a Hyundai Solarisnak ( 76 ezer db) és hatodik a Moszkvában gyártott Renault Logan, melyből 68 ezer kelt el az orosz piacon, ahol az ugyancsak helyben gyártott modellek következnek: Ford Focus (65 ezer db), Lada Niva ( 51 ezer db), Daewoo Nexia ( 46 ezer db), Chevy Niva ( 42 ezer db).