Az infláció duplájával drágul a sztrádamatrica
Az autópálya-matricák díjemelésének elsődleges oka az euró/forint árfolyam változása. Az uniós szabályozás a matricák árait a közösségi valutában határozza meg, a változással ehhez igazodnak a forintban megszabott árak. Az árfolyamok alakulása miatt jelenleg is gyakorlatilag a 2006. január 1‑jén megállapított díjak érvényesek. Időközben egyedül 2007‑ben történt 1 százalékon belüli módosítás a bruttó értékben az ÁFA változása miatt.
A díjstruktúra egyetlen lényegi változása, hogy a D1 4 napos matrica szezonon kívüli kedvezményes ára megszűnik, s egységesen 1650 forintba kerül. A heti matricáért 2750 forintot, a haviért 4500-at kell ezentúl fizetni.
A 2011-re becsülhető nettó díj- és pótdíjbevétel mintegy 47,3 milliárd forint lehet. Ez az érték a várható idei bevételt mintegy 4 milliárd forinttal, 11 százalékkal haladja meg. Az Útpénztárba befolyó összegeket a szaktárca az országos közúthálózat működtetésére, karbantartására, az útállapotok megőrzésére fordítja.
Nem emelkednek január elsejétől a helyközi közösségi közlekedés tarifái. Az utasok a jövő évben is változatlan árakon válthatnak jegyet vagy bérletet a távolsági és elővárosi autóbuszokra, vonatokra. Az autópályadíjak növekedésével a közösségi közlekedés versenyképessége javul az egyéni megoldásokkal szemben.