Bővül az M0-s

Bővülhet az M0-s: az autóút M5-öst az 51-es úttal összekötő szakaszát az Euroaszfalt konzorciuma építheti meg. Az irányonként három forgalmi sávos sztráda 9,7 milliárd forintért 2010 végére készül el.

Betömik a foghíjat az M0-son. A legrégebbi déli, és a tavaly átadott keleti szektor között legalábbis. A fővárost elkerülő körgyűrű északon még 10-15 évig feltehetően befejezetlen marad, az M1-M7 felől az M3-asra tartóknak viszont másfél év múlva már nem kell kerülőt tenniük az M5-ösön. Azt ezt szolgáló 6,3 kilométer autóút kivitelezői tenderének eredményét hétfőn hirdették ki.

Az Euroaszfalt vezette EMWL Autópálya Konzorcium építheti meg az M0-s új szakaszát az M5-ös autópálya és az 51-es főút között - jelentette be Galuska János. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. igazgatója közölte: a konzorciumot vezető cég, valamint a Mahíd 2000, a W-WIX és a Lavinamix szövetsége nettó 9,7 milliárd forintért vállalta az irányonként három forgalmi sávos autóút megépítését.

A NIF február elején meghirdetett közbeszerzési eljárásán hat pályázó vett részt. A legkedvezőbb érvényes ajánlatot az EMWL adta. Olcsóbb ajánlattal próbálkozott a spanyol Sedesa konzorciuma: 9,69 milliárd forintos pályázatát azonban az értékelő bizottság érvénytelennek nyilvánította. A legdrágábban a Colas-Hungária vállalkozott a beruházás megvalósítására - konzorciuma 13 milliárd forintot kért az új út megépítéséért.

Az M0-s új szakaszának hat forgalmi és irányonként egy-egy leállósávja kétrétegű betonburkolatot kap. A forgalmi irányokat két sor beton elválasztó elemmel választják el egymástól. Az autóúton két csomópont és öt műtárgy, valamint 16 550 méter védőkerítés épül.

Az építkezés ideje alatt az M0-son közlekedők terelésekkel találkoznak majd. Az autóút és az 51-es főút csomópontját ugyanis a körgyűrű forgalmának folyamatos fenntartása mellett kell megépítenie a győztes konzorciumnak.

Az autósok az M0 déli szektorának új szakaszát előreláthatólag 2010 végén vehetik birtokba. Az autóút keleti szektorához hasonlóan az engedélyezett legnagyobb sebesség óránként 110 kilométer lesz.


Versengők és árak

1. M0 GYÁL KONZORCIUM (Magyar Aszfalt Kft., KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., Kelet-Út Építőipai, Beruházó és Szállítmányozó Kft.) - 9,886 milliárd forint.
2. M0-SSZ KONZORCIUM (SEDESA Obras Y Servicios S.A., SZEVIÉP Szerkezet- és Vízépítő Zrt.) - 9,69 milliárd forint.
3. „M0 51-M5" Konzorcium (COLAS-HUNGÁRIA Kft., A-Híd Zrt.) - 13,05 milliárd forint.
4. EMWL Autópálya Konzorcium (Euroaszfalt Kft., MAHÍD 2000 Zrt., W-MIX Kft., Lavinamix Kft.) - 9,75 milliárd forint.
5. Doprastav a.s. - 9,99 milliárd forint.
6. Porr Építési Kft. - 10,94 milliárd forint.

Forrás: NIF

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.