Az első új motor az új szentgotthárdi gyárból

Egy éven belül teljesen új benzines és dízelhajtómű-családok készülnek a GM Opel magyarországi gyárában.

Az Opel alapjaiban korszerűsíti motorprogramját, és nagyszabású hajtómű-offenzíva keretében három teljesen új benzines- és dízelmotorcsalád váltja mai portfólióját, hogy vezető helyet foglaljon el a márka a fogyasztás, az emisszió, a teljesítmény és a zajkomfort terén. Elsőként egy négyhengeres, feltöltős 1598 köbcentis ECOTEC benzinmotor jelenik meg, közvetlen befecskendezéssel és Start/Stoppal. A gyártás Szentgotthárdon 2012 végén indul el a fémilliárd eurós beruházással épült új motorgyárban. A szentgotthárdi gépsorokon már elkezdődött a próbagyártás, a 63 ezer négyzetméteres csarnokban három motorcsalád készül majd egyedülállóan rugalmas technológiával.

Az új generációs 1,6-os benzinest különböző teljesítményfokozatokban és sokféle Opel modellben kínálják majd. Egyenletes gyorsítás, fölényes húzóerő, halk működés és minimális fogyasztás volt a fejlesztők elsődleges szempontja, és a nyomaték tekintetében csúcsértéket értek el a nagysorozatú benzinmotorok között: a fajlagos nyomaték eléri a 187,5 newtonméter per litert. Az új, közepes kategóriájú motornemzedék maximális nyomatéka 300 newtonméter, amely már 1700/percnél rendelkezésre áll. A 200 LE csúcsteljesítmény 4700-nál jelentkezik. Az eddigi 1,6 literes turbómotorhoz (132 kW/180 LE) képest 13 százalékkal csökkent a fogyasztás és a CO2-emisszió.

 

A benzines turbók után jönnek a dízelek
A benzines turbók után jönnek a dízelek
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.