Az első fotó a legújabb győri Audi modellről
A premier helyszíne nem véletlen, hiszen ahogy az Audi szakemberei többször elmondták, Kína lesz a modell legfontosabb piaca. Az A3-asból elsőzör készült lépcsős-hátú változat, mert a kompakt autó első nemzedékének 1996-os megjelenése óta a sportosabb fazonú és Európában népszerűbb ferde-hátúakat gyártották Ingolsatdban. Az A3-as Cabriolet és ötajtós Sportback, vagyis a lazább kombi változat már Győrben készült.
A sanghaji premieren április közepén kiállításra kerülő S3-as jelzésű modellt 300 lóerős teljesítményű győri benzinmotorral mutatták be: ezzel a turbóval a 4,46 méter hosszú, 2,64 méteres tengelytávú és 425 literes csomagterű A3 Sedan álló helyzetből 4,9 másodperc alatt éri el a százas tempót, és 250 km/órás sebességre képes.
Ami biztos, hogy nem erre lesz tömeges igény: az előrejelzések szerint legtöbbet az 1,4 literes, 140 lóerős teljesítményű turbós benzinesből gyártják majd. Németországban és több európai piacon ősszel kerül értékesítésre az A3-as modell, melynek alapára 1,4-es TFSI erőforrással 25 ezer euró lesz.
Az Audi Hungaria az Audi- és Volkswagen-konszern központi motorszállítója: Győrben gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster sportautókat és az A3 Cabriolet-t. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít az Audi R8 sportkocsihoz. 2012-ben a vállalatnál 1 915 567 motor és 33 553 jármű készült. Az Audi Hungaria évek óta Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, és az ország legnagyobb exportőreinek egyike.
A jelenlegi motorgyártás és járműszerelde Győrben teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárrá bővült: présüzem, karosszériaüzem, lakkozó, járműszerelde épült. A vállalat több mint 900 millió eurót fordított a gyárbővítésre és 2100 új munkahelyet hozott létre, ezzel a magyarországi munkatársak száma meghaladja a 10 ezret.