A Nissan Leaf a 2010-es Év autója
Nyert már bolygódugattyús és hibrid, de 1963. óta először kapja meg az Év autója díjat tisztán akkumulátorral és villanymotorral hajtott modell. A Nissan Leaf orrába épített villanymotor az első kerekeket hajtja. Az AC-motor teljesítménye 80 kW, nyomatéka 280 Nm, és 145 km/órás sebességre képes. A villanymotort a Nissan által kifejlesztett 90 kilowattos teljesítményű lítium-ion akkumulátor látja el energiával. Az Új Európai Menetciklus szerint mérés alapján az autó egy feltöltéssel 175 kilométernyi utat tud megtenni.
Japánban és Egyesült Államokban április óta 23 ezer villamoshajtású Nissant rendeltek: a Leaf ára akkumulátorokkal együtt, az egyes kormányok által adott ösztönzőket is beleértve Portugáliában 30250, Írországban 29995 euró, az Egyesült Királyságban pedig 23990 font, ez tartalmazza a 20 százalékos áfá-t is. Az üzemeltetési költségek várható mértéke 100 kilométerre Portugáliában 1,05 euró, az Egyesült Királyságban 1,59 font.
A Nissan Leaf 257 pontot kapott a 23 országból delegált 58 tagú zsűritől. Második lett az Alfa Romeo Giuliette ( 248 pont), majd az Opel Meriva ( 244 pont) A hetes döntőbe jutott még a Ford C-Max (224 pont), a Citroën DS3–as (175 pont), a Volvo S60-as ( 145 pont ) és a Dacia Duster (132 pont) sportos terepjáró. A nemzetközi zsűri két magyar tagja van: Gajdán Miklós az Autó Magazin, Surányi Péter Az autó című lap munkatársa.