Az e-útdíj elhalasztására kérik a kormányt

A közúti fuvarozók egyesülete szerint legalább egy hónap tesztidőszakra lenne szükség. Ugyanakkor Orbán hajthatatlan az e-útdíj július elsejei bevezetésével kapcsolatban.

A hazai érdekképviseletek mellett a fuvarozók nemzetközi szövetsége is arra kéri a kormányt, hogy az e-útdíjat – a kabinet korábbi terveivel összhangban – csak egy hónapos tesztidőszak után indítsa be, ellenkező esetben akár áruellátási problémák is jöhetnek az országban – írja a Napi Gazdaság. A  július elsejei dátum feloldásáról Orbán Viktor dönthet, ám a lap szerint nem várható, hogy a miniszterelnök megmásítaná az akaratát a hétvégi kormányülésen.

A Napinak nyilatkozó fuvarozók szerint attól számítva volna szükség legalább egy hónap tesztidőszakra, hogy teljesen elkészül a rendszer. 

Eredetileg a kabinet is hasonló menetrendet tartott, korábban ugyanis a tesztüzemet indították volna el június ötödikén, majd ezt követte volna a július elsejei start. 

A Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesülete (IRU) most halasztási kérelemmel fordult Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszterhez, mondván: a rendszer még nem kész az indulásra, a külföldieknek nem volt módjuk a felkészülésre.

A lap érdeklődésére az NFM közölte: nem várható az éles üzem elindításának a halasztása. 

A fuvarozók szerint viszont a határ menti forgalomban súlyos torlódásokra, illetve ellátási problémákra lehet majd számítani. 

A fuvarozók emlékeztetnek rá: már a regisztráció sem indult el időben az autópálya-kezelő honlapján, az ígért június 20. helyett csak négy nappal később vált elérhetővé ez a lehetőség. Ez azt jelenti, hogy a negyedmillió hazai és a sok tízezer külföldi jármű üzemeltetőinek hat napja maradt a regisztrációra, ellenkező esetben csak viszonylati jeggyel tud majd közlekedni.

A külföldiek helyzetét az sem könnyíti meg, hogy néhány nappal a tervezett éles start előtt csak angolul és németül voltak elérhetők információk az e-útdíj hivatalos honlapján, a hu-go.hu-n, de még ezeken a nyelveken sem lehetett elindítani sem a járművek regisztrációját, sem az útdíjkalkulátort, holott utóbbit legalább hét nyelven tervezték elérhetővé tenni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.