Az Apple többet ér, mint tíz autómárka

A Toyota lett a legértékesebb autómárka, de a - nemcsak autós brandek alkotta - világmezőnyben csak 27.-ik helyen áll, a maga 25 milliárd dollárjával. Az Apple visznt egymagában többet ér, mint a tíz legértékesebbnek tartott autómárka.

Az Apple egymagában többet ér, mint a tíz legértékesebbnek tartott autómárka, melyek közül a Toyota vitte a legmagasabbra: a 27. helyen álló japán márka 25 milliárd dollárra taksált értéke egy év alatt 11 százalékot nőtt. A Millward Brown Optimer kutatói a márkák értékeiről szóló éves jelentés összeállításakor a BrandZ, a Bloomberg és a Datamonitor-tól kapott pénzügyi és üzleti adatokat elemzik, s a kutatóvállalat ezek globális közvélemény-kutatásokkal is méri a márkák keresletteremtő képességét.

Hiába 125 éves az üdítőital és az automobil, a digitális forradalom idején a fiatal márkák vezetik a legújabb toplistát: a legértékesebb brand, az Apple 153 milliárd dollárt ér, ami egy év alatt 84 százalékos növekedést jelent. Második a két százalékot vesztő Google (111,5 milliárd dollár), majd az IBM (101 milliárd dollár) következik. A százas toplistán hatodik a nagy múltú Coca Cola.

A BrandZ első jelentésének 2006-os megjelenése óta a Toyota öt éven át vezetett az autóknál, ám többmilliós visszahívási akciói miatt 2010-ben a második helyre szorult. A tavalyi toplista legsikeresebb tíz autómárkájának értéke egy év alatt 110 milliárd dollárról 120 milliárd dollárra nőtt. Az összeállítást készítő Millward Brown márkaigazgatója, Peter Walshe az eredmények értékelésekor elmondta, hogy a visszahívási akciók azért nem rontották a fogyasztók Toyota iránti bizalmát, mert az ügyben felelősen járt el.

A tavalyi listavezető és 22,2 milliárd dollárra értékelt BMW a második helyre került, aztán a Mercedes, a Honda és Porsche, majd a Nissan következik: a 10 milliárd dollárra taksált japán autómárka 17 százalékkal vezet az értéknövekedés mértékében, amit Leaf nevű villanyautójának köszönhet.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.