Az Anyák napját sem kíméli a válság
Az amerikaiak ezúttal átlagosan 123,89 dollárt szánnak édesanyjuk iránti szeretetük és hálájuk kifejezésére. Tavaly még 138,63 dolláros kiadást jelentett számukra a virág és ajándékvásárlás. A kereskedelmi szövetség megrendelésére készített felmérés adatai szépen illeszkednek a sorba. Bár a karácsonyi ünnepekre nagyjából ugyanannyit költöttek az amerikaiak, mint a megelőző évben, a tengerentúlon hagyományosan „erős" Valentin napon 17, húsvétkor pedig 12 százalékkal esett vissza az ajándékokban materializálódó költés.
Az Anyák napja mindamellett - még a 11 százalékos csökkenést figyelembe véve is -kiváló üzlet a kereskedők számára: a következő hetekben 14,1 milliárd dollárt hagynak az áruházak kasszáiban az ünnepre készülve. A kiskereskedelem teljes forgalma mindazonáltal csupán 1,1 százalékkal esett vissza márciusban az előző év azonos havához képest, ezt a hirtelen megugrott munkanélküliségre visszavezethető vásárlói óvatossággal magyarázzák az elemzők.
A BIGresearch kutatócég alelnöke, Phil Rist szerint az ünnep fényén nem változtat, ha olcsóbb ajándékkal lepik meg anyjukat az emberek - írja a Bloomberg. A bevásárlás átterelődik a diszkontokra, a válaszadók harmada itt szerzi be az ajándékot. Kétharmaduk virágot vesz, de 5 százalékkal kevesebbért, mint tavaly. A díszvacsorák, éttermi meghívások számláját 10 százalékkal soványabbra tervezik, de ruházati cikkekre, képeslapokra is kevesebbet fognak kiadni.