Az autóipar felé gurul az Apple

Autógyártásra adja a fejét az Apple – legalábbis ezt rebesgetik a világ legértékesebb cégének háza táján megindított toborzók kapcsán. A Financial Times értesülései szerint egy tavaly létrehozott kutatási részleg bővítésén tüsténkedik a technológiai óriáscég, amely autóipari fejlesztőmérnököket és formatervezőket csábít magához százával vélhetően azzal a céllal, hogy a megalkossa az iCart.
Irányváltásra készül Tim Cook vezérigazgató
Irányváltásra készül Tim Cook vezérigazgató
Reuters

Merész, de az Apple-t ismerők szerint korántsem megvalósíthatatlan a Titan fedőnéven futó terv. De az is benne van a pakliban, hogy egyszerűen csak a tavaly tavasszal bemutatott, járművekbe beépíthető CarPlay szolgáltatást szeretnék tökélyre fejleszteni.

Tim Cook vezérigazgató a multimédiás és számos más alkalmazásokat futtató és felügyelő CarPlayt az Apple jövője szempontjából sarkalatos fejlesztésnek nevezte. Az iPhone köré épülő rendszer segítségével a vezető folyamatos kapcsolatban lehet a külvilággal, ismerőseivel, hívásokat bonyolíthat le, s mindezt úgy, hogy közben nem kell sehol matatnia, keze a kormányon nyugodhat.

A CarPlayjel egy időben jelentették be az otthoni szórakoztatást vezénylő HomeKit és az egészségügyi HealthKit alkalmazásokat is, jelezve, hogy az Apple a szoftverfejlesztésben is forradalmi újításokra készül. Az „internetalapú autózás” utópisztikusnak tetsző tervének megvalósításához az iOS operációs rendszer megfelelő eszköz lehet, de hogy a már-már megszokott felhasználási területeken –mint a navigáció és a kommunikáció – túl milyen új, úttörő szolgáltatásokkal állnak majd elő, az egyelőre hétpecsétes titok.

Az autóépítési terveket erősíti a lap szerint, hogy az Apple-nek sikerült magához csábítania a Mercedes-Benz amerikai kutatás-fejlesztési központjának vezetőjét, a szakmában nagy elismertségnek örvendő Johann Jungwirthet. A hozzá hasonló topmenedzsereket csak kiemelten fontos szakterületeken foglalkoztatják. A Mac Systems Engineering nevében ugyan nem utal közvetlen autóipari kötődésre, vezetője, Jungwirth személye viszont annál inkább – jegyzik meg a Reutersnek nyilatkozó források.

Az Apple-nek ráadásul igyekeznie is kell, hiszen fő konkurensei közül a Google már előbbre jár, például a vezető nélküli autó ötletének megvalósításában. Az autózás automatizálása, a robottechnika bevetése és a szoftverháttér megalkotása hatalmas üzleti lehetőséget rejt, nem véletlen, hogy e területeken is hiperaktívvá váltak az Apple megbízásából eljáró fejvadászok. A legnagyobb durranás az lenne, ha az innováció két vezető ereje, az Apple és az elektronikus hajtású autókat futószalagon gyártó Tesla állna össze a járműipar megreformálására.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.