Az autógyári megrendelések alapján vége a válságnak
Az elmúlt évben ugyanis minden eddiginél több, 87,25 millió személy- és teherautót bocsátott ki az iparág, 3,6 százalékkal többet, mint 2012-ben – írta a Világgazdaság.
A legrosszabb időszak 2009 volt, amikor 12,4 százalékkal 61,79 millió darabra esett a gyártás, pedig az előző év utolsó negyedében valósággal álltak a gyárak, és ez meg is látszott a végeredményen: a 3,7 százalékos éves termeléscsökkenés miatt csak 70,5 millió jármű készült világszerte.
Kína évről évre növeli személyautó-gyártását, és jóllehet gyártmányai 90 százaléka nem felel meg az európai előírásoknak, Peking presztízskérdést csinál abból, hogy autói a legigényesebb piacokon is eladhatók legyenek. Ezért jelentős fizetéssel európai szakembereket hív meg, hogy a világ autóiparában ne legyen leminősítő jelző a kínai. Korábban ugyanis bejárta a világsajtót nem egy kínai autó hihetetlenül rossz töréstesztje.
Ezért mondta a Peugeot vezérigazgatója, Maxime Picat a genfi autószalonon, hogy a kínai Qoros gyár ferde hátú kompakt modellje üzleti siker és bukás is lehet Európában a kínai autók rossz híre miatt. Másrészt a Qoros fejlesztőközpontja Münchenben van és a termelést Gert Hildebrand felügyeli, aki korábban a BMW munkatársaként a Mini felélesztését is levezényelte. Nem is beszélve arról, hogy a Qoros3 modell tavaly öt csillagot kapott az NCAP töréstesztjén.
Pekingnek egyelőre azonban a mennyiség is fontos: Kína kétszer annyi személy- és teherautót gyártott tavaly, mint az Egyesült Államok, de több személykocsit gyártott, mint az EU és az EFTA-országok együttesen.