Autósoké az M3-as: ideiglenes megoldások Nyíregyháza után

Hosszabb lett az M3-as: a sztráda Nyíregyháza és Őr közti szakaszát déltől használhatják a közlekedők. A forgalomba helyezés a bizonyosság, hogy hazánkban autópályát, az előírásoktól függetlenül akár önálló mérnökségi telephely nélkül is át lehet adni.

Tartotta magát decemberi vállalásához a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Az állami beruházó megnyitotta az M3-as autópálya új szakaszát. A Nyíregyházától a 49-es főútig vezető sztráda 33,8 kilométerét egyelőre ideiglenesen helyezték forgalomba, ami még így is nagy eredmény, mert korábban úgy volt: a tavaly év végén elkészült útszakasz avatására egészen tavaszig kell majd várni.

Megoldódtak az M3-as autópálya Nyíregyháza utáni szakaszának átadását akadályozó problémák - erősítette meg lapunk korábbi közlését Loppert Dániel. A NIF szóvivője kifejtette: a forgalomba helyezést gátolta, hogy az M3-as régi, Nyíregyházáig vezető, illetve onnan Vásárosnamény irányába épülő két pályáját összekötő, mintegy kétszáz méteres útszakasznak a forgalomtechnikai kialakítása nem történt meg. A burkolati jelek felfestése, a szalagkorlátok felszerelése, a tájékoztató táblák kihelyezése április végére fejeződhet be.

Azért, hogy a 31,9 milliárd forintból megépült új autópályát az autósok már most használhassák, és a környékbeli települések úthálózata mentesüljön az átmenő forgalomtól, a NIF ideiglenes forgalomtechnikai megoldás kialakításáról határozott. A még befejezésre váró nyúlfarknyi pályaszakasz mellett ideiglenes útvonalra terelik a közlekedőket. A forgalom azokon a gyűjtő-elosztó sávokon haladhat, amelyek az M3-as régi szakaszának eddig használt utolsó csomópontját és a Nyíregyháza keleti oldalán létesült új csomópontot összekötik.

De a pályaszakasz átadását késleltethette volna az is, hogy nem épült meg az új autópálya önálló mérnökségi telephelye Ófehértónál. Ami azért komoly probléma, mert az előírások szerint az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. munkatársainak és munkagépeinek támaszpontul szolgáló telep nélkül Magyarországon nem lehet autópályát megnyitni.

Mivel az 1,1 milliárd forintba kerülő létesítmény kialakítása előreláthatólag májusig eltart majd, a NIF kénytelen volt átmeneti megoldást találni. E szerint az M3-as Nyíregyháza és Őr közti kilométereit az ÁAK Hajdúnánáson működő autópálya-mérnöksége szolgálja majd ki a tél hátralévő időszakában.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.