Autókereskedelem csak nagyban: a cégek vásárolnak, a magánzók alig

Idén a Magyarországon értékesített új személygépkocsik 70 százalékát cégek vásárolták, ennek egynegyede a flottába tartozó kocsi, 30 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest.

A Lombard Lízing csoport szerint a teljes új gépjármű finanszírozási piacon belül is jelentősen nőtt a flotta-finanszírozás aránya, és immár eléri a 40 százalékot. Már nem csak a nagy nemzetközi cégek veszik igénybe a flottakezelést, hanem a magyar kis- és közepes méretű vállalkozások is.

Amíg Nyugat-Európában akár a 70 százalékot is meghaladja a vállalati gépjárművek penetrációja, ez az arány Magyarországon nem éri el a 10 százalékot. A magyar piacon a tipikus flotta ügyfél 50-60 autóval, a kisebb cégek 15-20, a nagyok viszont 150-200 autóval rendelkeznek.

A finanszírozóknál elérhető konstrukciók 30 és 150 autó esetén is hasonlóak, így a vállalkozások a csökkenő adminisztratív terhek, a tervezhető költségek, illetve az üzemeltetési kockázatoktól való szabadulás miatt választják a flotta bérletet.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.