Autókból többet, motorokból kevesebbet vettünk

Az Opel és a Renault nyomta a legkeményebben a magyar autópiacon. A reménykedők bíznak a fellendülésben.

Az első félév adatai alapján beválhatnak az előrejelzések és a 2011-es év enyhe fellendülés hozhat a magyar új autók piacára, de az ötvenezres darabszám még messze elmarad az optimális kapacitáskihasználáshoz, mely a szakértők szerint évi 120-130 ezer is lehet. Erre azonban még várni kell.

Az idei első félévben 23 112 új személyautót és 4788 kis-haszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, ami a Carinfo Datahouse adatai szerint az előbbiek esetében 7,3 százalékkal, utóbbiaknál 26 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. Személyautóknál az Opel, a kisteherautóknál a Renault volt a legkeresettebb márka. Nehéz-teherautókból 109 százalékkal több, buszokból 7,3 százalékkal kevesebb kelt el.

A 2011. júniusi forgalomba helyezési adatok a nagyobb volument jelentő személygépjárműveknél 1,5 százalékos visszaesést, a kis-haszonjárművek területén 7,1 élénkülést mutatnak, ám ezek a darabszámok továbbra sem érik el azt a szintet, ami az ágazat fennmaradását jelenlegi formájában garantálni tudná. Az időarányos adatok is alátámasztják azt a korábbi előrejelzésünket, hogy 2010 után megkezdődik a lassú kilábalás a mély válságból és azt a szakmai véleményünket is, hogy ez egy lassú és törékeny folyamat lesz. Továbbra is aggódik az ágazatért a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. Erdélyi Péter elnök szerint az alacsony értékesítési volumen a kereskedéseknek és javítóknak további anyagi problémákat okozhat, amely e létesítmények számának további csökkenését vonhatja maga után az év második felében. Nem arról van tehát szó, hogy a szakma nyereségesen működik-e, hanem arról, hogy az elhúzódó értékesítési és most már a javítási visszaesést milyen formában éli túl.

Továbbra is katasztrofális a motorkerékpár piac: az első hat hónapban eladott 1164 darab 24 százalékos zuhanást jelent. Sajnálatos, hogy a kétkerekűek lassulása nem állt meg és júniusban 24,8 százalékos mínuszt mutat 2010. azonos hónapjához képest. A 125 ccm-s, maximum 11 kW teljesítményű motorkerékpárok „B” kategóriás személyautó jogosítvánnyal való vezethetősége, valamint a robogók regisztrációs kötelezettségének bevezetése jelentősen javítani tudná a motorkerékpár piac helyzetét. E változásokat Egyesületünk folyamatosan kezdeményezi.

A nagy-haszonjármű piac talpra állása tovább folytatódik, ami jelzi, hogy a szállítási ágazat fejlődése folyamatos. Örvendetesnek tartjuk, hogy e területen 2011 az utóbbi évek legjobb teljesítményét mutatja, júniusban 108,6 százalékos volt a fejlődés tavaly júniushoz képest.

 

Topmodellek a magyar piacon

2011. első félév

Forrás: JATO

Személyautók

(darab)

Škoda Octavia 1709

Opel Astra 1430

Ford Focus 1409

Renault Fluence 608

Volkswagen Golf 601

Dacia Duster 525

Renault Mégane 494

VW Passat 449

Opel Insignia 438

VW Polo 438

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.