Autóiparáért aggódik a brit kormány
Hiába folytatott tárgyalásokat a Fiattal és a Magnával a GM Europe jövőjéről, Lord Mandelson gazdasági miniszter nem zárhatta ki annak lehetőségét, hogy a csoport átalakítását követően munkahelyek veszhetnek el Nagy-Britanniában. A szigetországban két helyen, Lutonban és Ellesmere Portban folyik a Vauxhall márkanéven futó Opel gépkocsik gyártása. A két üzem összesen 5500 dolgozót foglalkoztat.
Tony Woodley, a munkaerőt képviselő Unite szakszervezet főtitkára még a GM Europe sorsát megpecsételő döntést megelőzően aggodalmának adott hangot és bírálta a brit kormányt, amiért nem harcol elég elszántan a munkahelyek megmentéséért. Az érdekvédelmi főnök szerint a brit kormány nem ajánlott fel elég pénzt a túlélés biztosítására, és hiba, hogy Lord Mandelson nem foglalhatott helyet a berlini tárgyalóasztalnál. Woodley attól tart, hogy „a közelgő parlamenti választásokra készülve a német kormány a saját terveinek, lakosságának és országának leginkább kedvező pályázatot hozza ki győztesnek.
Mandelson, az EU korábbi kereskedelmi főmegbízottja ugyan kicsikart biztosítékokat, vagy legalábbis ígéreteket a potenciális új tulajdonosoktól, hogy Nagy-Britanniában folytatódik a Vauxhall autók gyártása, de tudja, a termelési kapacitás konszolidációja során elkerülhetetlen lesz az állások megszüntetésével járó racionalizáció. A gazdasági miniszter éppen a munkaerő közép- és hosszú távú kilátásaitól teszi függővé a kormány pénzügyi hozzájárulását.
A brit sajtóban gyakran megszólaltatott autógyártási szakértő, David Bailey, a Coventry-i Egyetem professzora szerint a beszállítókkal és magával a Vauxhall-lal együtt a GM Europe kivásárlása összesen 15-20 ezer munkahelyet érinthet.