Augusztusban tele van az M7-es

Tizenötezer-hétszáz autóval, majdnem harminc százalékkal több személykocsi közlekedik az M7-es autó pálya érintett szakaszán augusztusban, mint szeptemberben – ez derül ki a Magyar Közút Zrt. 2014-es havi forgalmi adataiból, amelyet még azt megelőzően kértünk el a közútkezelőtől, hogy a szakminisztérium az elválasztó korlát korszerűsítési munkáinak elhalasztására kérte volna az állami társaságot.

A rendelkezésünkre bocsátott, közelítő jellegű adatokból az derül ki, hogy az M7-es autópálya 12-es és 18-as kilométerszelvénye között, amely az érdi lehajtó és az M1–M7 közös szakasza közötti rész, a nyári hónapokban jelentősen nő a forgalom. Ezen belül tavaly augusztusban mértek rekordforgalmat, naponta 65 800 autó használta az autópályát, míg júliusban 64 300. A június még hatvanezer alatti forgalmat hozott tavaly, májusban csak 51 ezer, szeptemberben pedig 53 100 kocsi közlekedett errefelé.

A nyári forgalomnövekedésen nemigen kell csodálkozni, legfeljebb azon, hogy ezek ismeretében a Magyar Közút miként képzelte el a forgalom zavartalan lebonyolítását, hiszen augusztus 6-ra tervezték az elválasztó sáv korszerűsítésének kezdetét. Ennek keretében betonelemeket helyeznek el az autópálya belső oldalaira, magasítják a korlátot. Ez fokozza a biztonságot, de elképesztő dugókat okozott volna a csúcsforgalomban, elvégre a betonelemek daruzásának idejére egysávosra szűkült volna a pálya. Bár a tervek szerint meghatározott időközönként megnyitják a második sávot is, és elengedik a feltorlódott forgalmat, ez aligha jelentett volna megoldást ebben az időszakban. A munkát augusztus 24-én kezdik.

A forgalmi adatok azért sem lényegtelenek, mert az érintett útszakasz az agglomerációból bejárók útvonalában van, amikor ugyan a forgalom kisebb, de annak jelentős része néhány órára korlátozódik. A munkák tehát így is fognak torlódásokat okozni – igaz, azt meg lehet oldani, hogy a bejáró és a munka után hazafelé tartó csúcsforgalomban ne legyen szűkítés.

Korábbi kérdésünkre a Magyar Közút azt is közölte, hogy a munkák azért sürgetőek, mert a fejlesztések uniós támogatásból valósulnak meg, s ha most nem kezdenék el, a projekt kifutna a határidőből. Ami más értelmezésben azt is jelenti: az uniós pénz elköltése az utolsó utáni pillanatra maradt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.