Átveszi a teljes Mercedes-importőrséget a Daimler

A nemzetközi piacokhoz hasonlóan 2013 januártól a Daimler Magyarországon is szétválasztja a Mercedes és smart nagykereskedelmi/import, illetve kiskereskedelmi értékesítési tevékenységét.

A Daimler AG és a Pappas csoport megállapodást kötött magyarországi üzleti érdekeltségeinek átstrukturálásáról. Az egyezség értelmében a stuttgarti gépjárműgyártó vállalat 2012/13 fordulóján teljes mértékben átveszi a magyarországi gépjárműimporttal és -finanszírozással foglalkozó társaságok tulajdonrészeit. Magyarországon a Mercedes-Benz Hungária Kft. nagykereskedelmi vállalat 50 százalékos üzletrészét a Daimler AG birtokolja, további 50 százalék a Pappas Csoport tulajdonában van. 2013. január 1-jétől a Daimler AG Magyarországon is a nemzetközi struktúrához igazítja a vállalati szerkezetet, és szétválasztja a nagy- és kiskereskedelmet. A Pappas Csoport átadja a Daimler AG-nak a nagykereskedelmi vállalatban, valamint a Mercedes-Benz Credit Zrt.-ben és a Mercedes-Benz Leasing Kft.-ben birtokolt tulajdonrészeit.

A Daimler AG 1989 óta van jelen a magyar piacon. 1990-ben a Pappas megalapította az MB-Auto Magyarországot, a magyarországi vezérképviseletet. 2005-ben a Daimler és a Pappas vegyesvállalataként jött létre a Mercedes-Benz Hungária Kft. Magyarországi új felállásunk további fontos lépést jelent világméretű értékesítési stratégiánk megvalósításában. Az importőri funkció teljes átvétele révén a jövőben még hatékonyabban és nagyobb ütőerővel leszünk képesek cselekedni." – mondja Dr. Joachim Schmidt, a Mercedes-Benz Cars ügyvezetésének értékesítésért és marketingért felelős tagja.

Az üzleti kapcsolat átrendezésével a Daimler Ausztriában is átveszi a Pappas üzletrészeit a Mercedes-Benz Österreich Vertriebsgesellschaft m.b.H. cégben, valamint a Mercedes-Benz Financial Services GmbH pénzügyi szolgáltató társaságban. A Pappas 35 értékesítő- és szervizüzemével a Daimler márkák legnagyobb magyarországi és ausztriai kereskedője marad.

 

„A versenyhivatal hozzájárulásának megszerzése után a Pappas Csoport Magyarországon kizárólag a gépjármű-kiskereskedelemre és az ügyfélszolgálati tevékenységre koncentrál majd” – közölte a a cég két ügyvezetője, Nagy István és Reinhard Leutgeb. A Pappas Auto a nehéz piaci viszonyok ellenére is jelentős mértékben növelni tudta tavalyi forgalmát. A hat telephellyel rendelkező kereskedőház nettó árbevétele 2011-ben 12 százalékkal 37,4 milliárd forintra emelkedett. Az eladási darabszámok mind a személygépkocsik, mind pedig a transzporterek területén a piaci átlagot meghaladó mértékben bővültek.

A Pappas Auto telephelyein 2011-ben összesen 2.077 személygépkocsit adtak el, ami kilenc százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi mennyiséget. A Kia modellek esetében egyenesen robbanásszerű volt a fejlődés: 515 autót értékesítettek, 90 százalékkal többet, mint 2010-ben. A közel négyszáz főt foglalkoztató vállalat hagyományosan a legnagyobb magyar Mercedes-Benz értékesítő. Ennek a tradíciónak tavaly 565 eladott autóval sikerült megfelelni. A Mercedes-Benz személygépkocsik esetében tapasztalt hétszázalékos növekedés is jelentősen meghaladta a piaci átlagot. A Pappas Auto által kínált Mercedes-Benz, smart, Jeep, Lancia, Fiat és Kia márkák modelljeit együttesen tekintve a növekedés 25 százalékos, a haszongépjárművek esetében 2011-ben 32 százalékkal 1849-re emelkedett.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.