Fix összeggel emeli a havi díjat a telefonadó miatt a Vodafone
Áthárítja az ügyfelekre a telefonadót a Vodafone mobilszolgáltató. Az előfizetések havi diját egy fix összeggel fejelik meg, (díjcsomagtól függően), amely magánszemélyek esetében nem lehet több, mint nettó 700 forint, céges ügyfeleknél nettó 1250 forint. Fontos tudni, hogy a díjcsomagra vállalt hűségszerződések az áremelés miatt a közzétételtől számított 15 napon belül mondhatók fel jogkövetkezmények nélkül.
Alacsonyabb mértékben emeljük az árakat, mint ahogy az adó mértéke terheli a vállalatot – mondta Diego Massida vezérigazgató egy háttérbeszélgetésen. Hozzátette: meg kell osztanunk az extra adó terheit az ügyfeleinkkel.
Az áremelés nem érinti a bónuszperceket, sms-eket és a csoporton belüli "nulla forintos" hívásokat. A feltöltőkártyás ügyfeleknél bruttó 2,50 forinttal emelkedik a perc- és az sms-díj – jegyezte meg.
A telefonadó a Vodafone-nak 8-10 milliárd forint pluszterhet jelent éves szinten, ez egy pár milliárd forinttal meghaladja a válságadót – mondta a vezérigazgató. Kifejtette, a telefonadó újabb súlyos teher, amelyet a társaság már nem tud egyedül vállalni, ezért osztják meg az előfizetőkkel. Hozzátette, a megosztásra egyébként azért is szükség van, mert a válságadóval ellentétben itt nem ideiglenes teherről van szó.
Az új adó megváltoztatja a társaság költségstruktúráját is, s részben ezért kényszerül mind a lakossági, mind az üzleti tarifáinak módosítására. A megosztás másik okáról a vezérigazgató elmondta, céljuk az, hogy megtartsák az elmúlt években elért magas szolgáltatási színvonalat.
Kifejtette, a tárgyalásokon a Vodafone egy átalánytípusú, fix adót javasolt a kormánynak, de ezt nem fogadták el. Elmondta azt is, hogy az elmúlt napokban már megkezdték az ügyfelek tájékoztatását a júliustól bekövetkező változásokról. Beck György, a társaság elnöke elmondta, hogy az iparág számára a válságadó és a telefonadó éves szinten 100 milliárd forintos terhet jelent.