Átalakul a Vatera
Jövő évtől új weblapon fog megjelenni a Vatera.hu. Az egyelőre tesztüzem alatt lévő új site már most is elérhető a vatera.hu oldaláról. A cég közleménye szerint a régi felhasználók egy darabig mind a két weblapot használhatják, ám a tervek szerint a jövő év elejétől már csak az új oldalra tudnak regisztrálni. Az oldal megújítása része annak a céges átalakulásnak, amely már jóval korábban elkezdődött az Allegro Groupnál.
A cég csütörtöki háttérbeszélgetésén Szanitter Áron, az Allegro Group HU Kft. piacterek üzletág vezetője elmondta: az új Vaterával egyrészt a vásárlók biztonságát kívánják megerősíteni, másfelől több professzionális kereskedőt becsábítani az oldalra. A Vatera.hu tervei szerint a jövőben egy bizonyos összeghatárig – 100 ezer forintig – kártalanítani fogják a vevőket, amennyiben azok úgy érzik, hogy nem a megfelelő terméket kapták meg.
Szanitter Áron szerint az ilyen kifogásolási arány az összes tranzakcióhoz képest néhány tízezrelék. Emellett folyamatosan figyelik a Vateránál a vevők átverésére szakosodott netes csalók működését. A Vateránál van erre egy külön biztonsági csoport, illetve egy speciális algoritmus, amivel állandóan szűrik a beérkező ajánlatokat, amiről Szanitter Áron elmondta: a cég célja, hogy már előzetesen elhárítsák a turpisságra készülő eladókat, amikor még nem történt károkozás.
– Egy évtized után már jól ismerjük azokat a jeleket, viselkedési mintákat. Például egy ideig nagyon olcsó termékekből eladnak sokat, hogy pozitív vásárlói visszajelzéseik legyenek, majd hirtelen rövid idő alatt nagyszámú és nagy értékű terméket dobnak piacra. Ilyenkor kapcsolatba lépünk az eladóval és adategyeztetést kérünk, majd a vásárlókat is megkeressük.
A háttérbeszélgetésen elhangzott: a Vatera átmenő forgalma – a Tesz-Vesz.hu-val együtt – 30-35 milliárd forint, igaz, ennek csak egy része a nem profi kereskedők közötti (C2C) ügyletek, míg az online piactéren természetesen a lakosságnak értékesítő kereskedők (B2C), illetve a cégek egymás közötti ügyletei (B2B) is jelen vannak.
A Vatera új megjelenése és működése azt is hozhatja, hogy a B2B, illetve a B2C üzletkötéseknek hangsúlyosabb felülete lesz, míg a klasszikus lakossági apróhirdetések a nemrég elindított aprod.hu-n fognak inkább összpontosulni.
Igaz, egyelőre ez inkább csak spekuláció, a cégnél nem bocsátkoznak komolyabb jóslatokba ennek kapcsán: „a felhasználók fogják eldönteni, hogy ki, melyik felületet fogja használni.”