Átadták a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd közötti vasúti pályaszakaszt

Átadták hétfőn a csaknem ötvenmilliárd forintos beruházás keretében felújított Sopron-Szombathely-Szentgotthárd közötti vasúti pályaszakaszt, a fejlesztést az Európai Unió a költségek 85 százalékos mértékéig támogatta.

Az átadó ünnepséget a büki vasútállomáson tartották, ahol Schváb Zoltán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára példamutatónak nevezte a közös magyar-osztrák projekt gyorsaságát és hatékonyságát.

Kiemelte, a GYSEV projektje az első olyan, az unió által támogatott hazai projekt, amelynek részét képezi járműbeszerzés is, ennek megfelelően a vasúttársaság négy villamos motorvonatot szerez be és üzemeltet a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon.

Schváb Zoltán hangsúlyozta: a magyar vasút megújítása, a teljes közösségi közlekedés átfogó fejlesztése nem tűrhet további halasztást, egy vonzóbb szolgáltatási kínálat megteremtéséhez azonban korszerű járművekre, nagy sebességű pályahálózatra van szükség.

A magyar közlekedési kormányzat célkitűzése, hogy 2015-ig 650 milliárd forintnyi fejlesztést hajtsanak végre a vasút érdekében, lehetőleg minél nagyobb részben európai uniós forrásból - mondta.

Dávid Ilona, a GYSEV elnök-vezérigazgatója köszöntőjében arról szólt, vasúttársaságuk eddigi legnagyobb vállalkozásába kezdett, amikor elindította a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd közötti vasútvonal rekonstrukcióját.

A felújítás egy időben csaknem 90 kilométer hosszúságban folyt, ami a kivitelezőktől nagy szakértelmet és összehangoltságot, az utazóközönségtől pedig türelmet kívánt - emlékeztetett.

A vezérigazgató szavai szerint a GYSEV-nek nemcsak az észak-déli irányú terjeszkedés, a vonalak átvétele volt stratégiai célja, hanem az átvett vonalak teljes korszerűsítése is, amelyet egyébként szerződésük is magában foglalt.

A GYSEV Zrt. komplex fejlesztése részét képező rekonstrukció összesen 116 kilométer hosszú sínszakaszt érintett. A fejlesztésnek köszönhetően a kicserélték a teljes vasútpályát, villamosították a vonalat, korszerű vasútbiztonsági berendezéseket szereltek fel.

A szakemberek szerint Szombathely és Szentgotthárd között előreláthatólag 2011 nyarától közlekedhetnek 120 kilométeres óránkénti sebességgel a vonatok, jelentősen csökkentve a menetidőt - 2012 decemberére pedig szintén az uniós projekt részeként megépül az ígért soproni aluljáró és a szombathelyi Csaba utcai felüljáró is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.