Átadták a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd közötti vasúti pályaszakaszt
Az átadó ünnepséget a büki vasútállomáson tartották, ahol Schváb Zoltán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára példamutatónak nevezte a közös magyar-osztrák projekt gyorsaságát és hatékonyságát.
Kiemelte, a GYSEV projektje az első olyan, az unió által támogatott hazai projekt, amelynek részét képezi járműbeszerzés is, ennek megfelelően a vasúttársaság négy villamos motorvonatot szerez be és üzemeltet a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalon.
Schváb Zoltán hangsúlyozta: a magyar vasút megújítása, a teljes közösségi közlekedés átfogó fejlesztése nem tűrhet további halasztást, egy vonzóbb szolgáltatási kínálat megteremtéséhez azonban korszerű járművekre, nagy sebességű pályahálózatra van szükség.
A magyar közlekedési kormányzat célkitűzése, hogy 2015-ig 650 milliárd forintnyi fejlesztést hajtsanak végre a vasút érdekében, lehetőleg minél nagyobb részben európai uniós forrásból - mondta.
Dávid Ilona, a GYSEV elnök-vezérigazgatója köszöntőjében arról szólt, vasúttársaságuk eddigi legnagyobb vállalkozásába kezdett, amikor elindította a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd közötti vasútvonal rekonstrukcióját.
A felújítás egy időben csaknem 90 kilométer hosszúságban folyt, ami a kivitelezőktől nagy szakértelmet és összehangoltságot, az utazóközönségtől pedig türelmet kívánt - emlékeztetett.
A vezérigazgató szavai szerint a GYSEV-nek nemcsak az észak-déli irányú terjeszkedés, a vonalak átvétele volt stratégiai célja, hanem az átvett vonalak teljes korszerűsítése is, amelyet egyébként szerződésük is magában foglalt.
A GYSEV Zrt. komplex fejlesztése részét képező rekonstrukció összesen 116 kilométer hosszú sínszakaszt érintett. A fejlesztésnek köszönhetően a kicserélték a teljes vasútpályát, villamosították a vonalat, korszerű vasútbiztonsági berendezéseket szereltek fel.
A szakemberek szerint Szombathely és Szentgotthárd között előreláthatólag 2011 nyarától közlekedhetnek 120 kilométeres óránkénti sebességgel a vonatok, jelentősen csökkentve a menetidőt - 2012 decemberére pedig szintén az uniós projekt részeként megépül az ígért soproni aluljáró és a szombathelyi Csaba utcai felüljáró is.