Árvíz ellen elkerülő út: a Colas épít Miskolcnál

Tizennégymilliárd forintért a Colas építheti meg Miskolc északi elkerülő útját. Az 5,8 kilométeres útszakasz 2015 tavaszára tervezett átadása után, az ígéretek szerint nem csak a közlekedést, a térség árvízi védekezését is megkönnyíti.

Eredményt hirdetett az M30–26-os főút Miskolc északi elkerülőjének építésére kiírt közbeszerzési eljárásán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A részben új nyomvonalon épülő, irányonként egy forgalmi sávos útszakaszt, az összességében a legolcsóbb ajánlatot adó, KÖTIVIÉP’B Közép-Tisza Vidéki Vízépítő és Telekommunikációs Kft. építheti meg.

A Colas Hungária Kft. és a Colas Út Zrt. konzorciuma nettó 13,99 milliárd forintos ajánlatával utasította maga mögé egyetlen versenytársát. A Subterra a.s., a Strabag Általános Építő Kft. és a Doprastav RBR Kft. összefogása nyomán ugyancsak érvényes ajánlatot adó SSD-M30 Konzorcium 14,9 milliárd forintért vállalta volna a beruházás megvalósítását.

Tehermentesíti Miskolc belvárosát a 26-os főút irányából érkező forgalom elvezetésével, és megoldja a térség településeinek árvízvédelmi problémáit a borsodi megyeszékhely új elkerülő útja –  jelentette ki Loppert Dániel. A NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: az útszakasz Miskolcot észak-északkelet irányban kerüli meg, folytatódva az M30 autópálya megépült csomópontjából a Miskolc Zsigmondi utca csomópontjáig.

Az 5844 méter hosszú pályán több műtárgy létesül. A kivitelezők építenek egy kétszer 52 méteres nyílású Sajó-hidat, négy vasbeton hidat, valamint négy földút csatlakozást. A beruházás munkálatai szeptemberben kezdődnek, befejezésüket 2015 tavaszára tervezik.

A tervezés során kiemelt figyelmet fordítottak az árvízvédelemi szempontokra. Arnót bevédésére a Kis-Sajó keleti oldalán, a települést teljesen körülfogó gátrendszer épül. A bezárt árvizek levezetésére a Csorba tó északi sarkától egészen a Sajó folyóig 4500 méter hosszú, 120-160 méter széles mély árok létesül, amely elősegíti a kialakuló árvizek levezetését. Töltés épül az M30-as alatti körforgalom köré is, mivel ez a jelenlegi legmélyebb terület. Így a 26-os főút által bekerített terület teljes mértékben árvízmentes lesz.

A NIF-nél azt mondják: a 2010-es árvíz legnagyobb előidézője a nyugat-kelet irányba meglévő 3-as főút volt, ezért ezt az M30-as körforgalomtól a Kis-Sajó hídig egy 130 méter nyílású híd építésével áthelyezik. Az árvíz által megrongált felsőzsolcai bekötőutat és az alatta levő kis nyílású hidat szintén átépítik, és egy új, 120 méteres nyílású hidat létesítenek.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.