Áruháznyitások tömegére készül a Tesco
A Tesco áruházlánc 10,1 százalékkal növelte nyereségét februárral véget ért üzleti évében, és a fogyasztói bizalom erősödését tapasztalva azt tervezi, hogy az új üzleti évben világszerte 8,5 millió négyzetméteren nyit áruházakat, ami bő 3 millió négyzetméterrel több a tavalyinál.
A brit központú multinacionális vállalat keddi közleménye szerint az 2009/2010-es üzleti évben a nyereség 3,395 milliárd font volt adózás előtt, egyszeri tételek nélkül, a bevétel pedig 56,91 milliárd font, ami 7,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A Reuters elemzői körkérdése alapján nagyjából hasonló eredményre, 3,38 milliárd fontos profitra és 56,91 milliárd font bevételre lehetett számítani.
A 14 országban összesen több mint 4.300 áruházat üzemeltető társaság szerint az új üzleti év elején a piacok stabilizálódása és a fogyasztói bizalom erősödése tapasztalható világszerte. A Tesco ezért növeli a terjeszkedés ütemét: a Kínában megnyitni tervezett 9 bevásárlóközpont mellett világszerte 8,5 millió négyzetméteren nyitnak új áruházakat, szemben a tavalyi 5,1 millió négyzetméterrel.
Magyarországon a Tesco 30 új áruházat nyit az idén és 1.700 fővel bővíti alkalmazottainak számát. A társaság 16 éve lépett be a magyar piacra, jelenleg 103 áruházat üzemeltet, közel 22 ezer munkavállalót foglalkoztat és hetente 3 millió vásárlót szolgál ki.