Árkedvezménnyel sem viszik a hibridautókat
Az energiatakarékos benzin-villany üzemű autók fekete hónapja volt a január az Egyesült Államokban. A Honda Civic, a Ford Escape és a Toyota Camry hibrid változatainak eladása nagyobb arányban esett vissza, mint a normál motoros modellé. A jelenlegi gazdasági helyzetben a vásárlók nem aszerint választanak autót, hogy majd egyszer, hosszú távon az alacsonyabb energiafelhasználással ledolgozzák a mostani árkülönbözetet, hanem azt nézik, mi szerepel az árcédulán.
A piacvezető hibrid, a Toyota Priusából 28,6 százalékkal fogyott kevesebb januárban, mint egy évvel ezelőtt - derül ki az Autodata adataiból. A Priusnak nincs hagyományos motorral szerelt megfelelője, s abban is kivételt képez, hogy a Toyota teljes, 31,7 százalékos forgalomcsökkenésénél jobb átlagot futottak. Igaz, amíg tavaly nyáron még várólistás volt a kocsi, most dugig vannak vele a kereskedések.
Tavasszal pedig tovább bővül a választék: a piacra dobják a Honda Insightot, a Ford Fusion hibridváltozatát és kijön az új Prius is. A mostani zsenge kereslet „nem nagy ügy" - legalábbis így vélekedik Kurt Antonius, a Honda szóvivője, szerinte az Insightot ár/érték arányát tökéletesen belőtték. Ez 20 ezer dollárt el nem érő alapárat jelent az Egyesült Államokban. Japánban a csütörtök óta kapható Insight alaptípusáért 21 ezer dollárnyi jent kell fizetni.
Az autógyártók a kereslet felfuttatását újabban akciókkal próbálják elősegíteni. A hibridekre adott átlagos kedvezmény decemberről januárra 88 százalékkal nőtt, s nyolc dollár híján elérte az ezer dollárt. Eközben a hagyományos autókra adott kedvezmény 6 százalékkal csökkent, ezeknél az átlagos engedmény 2736 dollár az Edmunds.com szakportál adatai szerint.
Nem kell aggódni a hibridekért, hiszen amint ismét fejlődésnek indul a gazdaság, ismét a fellegekbe emelkednek az olajárak, és ez egyértelműen a villanymotoros járműveknek kedvez. Csak idő kérdése az egész. - vélik a Reutersnek nyilatkozó szakértők.