Öt hónap után már nem szívatják az autósokat

Apró jelekkel hívja fel az autósok figyelmét az M1-M7 autópályák közös, fővárosi kivezető szakaszán a néhány száz méteren belül már kötelező útdíjfizetésre a Budapesti Közlekedési központ (BKK). A sztrádán, illetve az Egér úton elhelyezett tájékoztató táblákat kiegészítő piktogramok olyan kicsik, hogy a közlekedők többsége megjelenésüket feltehetőleg észre sem veszi.

Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere már áprilisban jelezte: városa határán a kormány „csapdát állított” a közlekedőknek. Aki ugyanis az Egér út felől hajt fel a sztrádára, a megfelelő tájékoztatás hiányában azt hiheti, a budaörsi lehajtóig díjmentesen autózhat. Valójában a közlekedők a Virágpiac utáni lehajtóig használhatják matrica nélkül a nyugati országrészbe vezető sztrádák közös szakaszát, ahol aztán vagy a környező települések úthálózatán átvezető utakra kanyarodnak, vagy fizetik az állami útdíjsarcot. Aki pedig a megfelelő tájékoztatás hiányában fizetés nélkül hajt fel a díjas gyorsforgalmi útra, a tetemes összegű állami büntetést kockáztatja.

Alig öt hónap kellett, hogy kitegyék a táblát
Alig öt hónap kellett, hogy kitegyék a táblát
Móricz-Sabján Simon / Népszabadság

A napokban azonban minden megváltozott. Akinek jó a szeme, akár a megengedett legnagyobb sebességgel autózva is észreveheti az Egér úton és az M1-M7-es autópálya kivezető szakaszán állítólag a napokban megjelent jelzéseket. Azokat a „matrica/vignette, video kontroll” feliratú táblácskákat, amelyek kihelyezésével Wittinghoff értelmezése szerint a kormány elismerte, hogy hibázott. Mert hát, mint közleményében írja: a táblákat tiltakozásuk nyomán helyezték ki az M1-M7-es autópálya bevezető szakaszára. Így, öt hónap elmúltával végre az autósok is értesülhetnek arról, hogy fizetős útszakasz következik.

A polgármesternek azonban csak részben van igaza. A táblácskák kihelyezésével a kormány nem ismert el semmit. Helyette a BKK tette meg, amit január óta folyamatosan elmulasztott. A fővárosi úthálózatot kezelő társaság volt ugyanis, amely se az M3-as, se az M1-M7-es közös szakaszára nem tette ki januárban az útdíjak bevezetésére figyelmeztető táblákat.

A „láthatatlan” jelzések mindenesetre alighanem máris elérték céljukat. Erre hivatkozva jogos a büntetés a figyelmetlen sofőröknek. Ám az autósok számára jó hír, hogy lapunk értesülése szerint az M1-M7-es autópályák közös szakaszán bliccelők egyelőre nehezen buknak le. Az ellenőrző kamerarendszer még nem épült ki, az útdíjszedő mobil kamerás autói pedig kilométerekkel arrébb lesnek a matrica nélkül közlekedőkre.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.