Amikor a MÁV jobban teljesít
A társaság közleményében úgy fogalmaz, "a 2006–2010 közötti időszak dinamikus fejlődése után, a 2015-ös év ismét egy jelentősebb lépcsőfok a MÁV hálózat-hozzáférési szerződéssel rendelkező partnerkörének bővülésében: szeptembertől már harminc magyar és tizenhárom külföldi vasúttársaság közlekedik a MÁV nyílt hozzáférésű pályahálózatán".
Mindennek előzménye, hogy 2006-tól 2010-ig a vasúti árufuvarozási piacnyitás révén hatról 31-re emelkedett a partner vasúttársaságok száma. Vagyis akkoriban kifejezetten jobban teljesítettek. Amit 2013-ban és 2014-ben azzal fejeltek meg, hogy 37-re emelték a MÁV-val szerződésben állók számát.
A vasút minderről annak kapcsán számolt be, hogy a MÁV Zrt. pályavasúti ügyfélkapcsolat és értékesítés szervezete partnertalálkozón fogadta csütörtökön azokat a hazai és külföldi személy- és áruszállító vasúttársaságokat, amelyekkel hálózat-hozzáférési szerződésben áll. És idén amúgy is 37-ről 43-ra nőtt a magyar vasútvonalakon a szerződéssel rendelkező cégek száma.
A közleményből kiderül az is: a MÁV az idén 250 ezer megrendelést és 90 millió számlatételt dolgoz fel, miközben a hálózat-hozzáférési szerződéssel rendelkező ügyfelei elégedettségét is évről évre felméri. A visszajelzések szerint a partnervállalkozások egyre jobb értékeléseket adnak a MÁV teljesítményére, kiemelve a szolgáltatásnyújtás és az elszámolás területén elért fejlődést, valamint a munkavállalók szolgáltatásorientált hozzáállását.
Dr. Rónai Péter, a MÁV Zrt. pályavasúti ügyfélkapcsolat és értékesítés vezetője a partnertalálkozón kiemelte, hogy a vasúti piac folyamatos fejlődésben van, ami a hálózat-hozzáférési díjakból eredő bevételek tavalyi, 650 millió forintos növekedésében is megmutatkozik. Idén a bevételek kismértékű növekedéssel az előző év szintjén, várhatóan 90 milliárd forinton stabilizálódnak.
A vasúttársaságnak fontos az évenként megrendezett partnertalálkozó, amelyen a személyszállító MÁV-Start és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. mellett az áruszállítással foglalkozó hazai cégek is részt vesznek.
A közepes, illetve kisebb vállalkozásokra is jelentős figyelmet fordít a MÁV, mert az árufuvarozási piac dinamikáját jelenleg ők adják, és növelik a versenyt. A piaci koncentráció fokozatosan csökken, de még mindig erős: a forgalom 90 százaléka a vasúti társaságok mintegy 20 százalékánál összpontosul.