Amerikai Maserati
A Maserati jelvénnyel díszített és olaszos fazonú sportterepjáró a Grand Cherokee műszaki alapjaira épül, és sorozatgyártása jövőre indul a Chrysler Jefferson üzemében, Detroitban. A Fiat márciusban mutatta be első átcímkézett Chrysler és Dodge modelljeit. A genfi szalonon még egymás mellett parkolt a Fiat jelvényes Chrysler Voyager, a Fiat Freemont és a Lancia Flavia. Utóbbi a Chrysler 200-astól, az egykori Sebringtől származott, ám az amerikai alapokra épített luxuskocsi és kabrió csak a bemutatóig jutott el, a Fiat-Chrysler házasság másik szülötte, az európai piacon Freemont néven forgalmazott Dodge Journey viszont sikeres az olasz szalonokban. Ezzel már két SUV modellel bővült az olaszok kínálat, a tervek szerint lesz hasonló recept alapján fejlesztett Alfa Romeo is.
A 97 éves Maserati márkát 1993-ban vásárolta meg a Fiat, mely továbbra sem hanyagolja az olaszországi telephelyet: 500 millió eurós beruházás keretében évi 50 ezer autóra növelte a Grugliasco-i üzem kapacitását: itt készülnek a négyüléses luxus szedánok. 2010-ben 5675 Maserati kelt el.
A birodalomépítő Fiat 2008. végén szerzett először tulajdonrészt a csőd szélére került és az Egyesült Államok kormánya által 12,5 milliárd dollárral kisegített autógyárban, ezt 2010-ben a Chrysler visszafizette, és ezzel értékesíthető vált a többi részvény. 2011. elején 20 százalékos, júliusban pedig 53,5 százalékos tulajdonosa lett a Fiat a Chrysler Group LLC vállalatnak.
Az utolsó pénzügyi manőver részeként a Fiat 75 millió dollárért megvásárolta az autóipari dolgozókat tömörítő UAW szakszervezet nyugdíjalap birtokában lévő Chrysler egy részvényeket, és érvényesítette az USA (6%) és Kanada ( 1,5%) államkincstára által birtokolt részvényekre szóló vételi opcióját is, előbbiért 60 millió dollárt, utóbbiért 15 millió dollárt fizetett, ezzel a Fiat részesedése a Chryslerben 46 százalékról 53,5 százalékra nőtt. Az UAW szakszervezet részesedése jelenleg 41,5 százalék.