Amerikában erősít az Audi

Meg akarja szorongatni a bajor BMW-t a szintén német Audi a luxusautók amerikai piacán, ezért kapacitásfejlesztő beruházásokat hajt végre a kontinensen. Mexikóban már építkeznek, Brazíliában még jegelik a terveket.

Első mexikói gyáregységének építését kezdte meg a hétvégén az Audi AG, miközben Brazíliában is jelentős fejlesztésekre készül. Az utóbbi egyelőre még terv szintjén ragadt, a mexikói építkezés azonban az alapkő letételével megkezdődött. Rupert Stadler Audi-vezérigazgató az ünnepségen kifejtette, hogy 2016-tól 150 ezer Q5-ös városi terepjárót fognak itt gyártani, de ha az igények úgy alakulnak, lesz lehetőség Q6-osok gyártására is, és hosszú távon évi háromszázezresre bővülhet az üzem kapacitása.  

Az Audi 2011-ben már maga mögött hagyta a Mercedest a luxusautók eladott darabszáma szerinti globális rangsorban, köszönhetően elsősorban a kiegyensúlyozott európai keresletnek és annak, hogy korán, az elsők között tudtak megtelepedni az azóta a világ legnagyobb autópiacává előlépett Kínában. Most Amerikára fókuszálnak, amit Stadler azzal magyarázott, hogy 2020-ban már minden hetedik Audit itt szeretnék értékesíteni. Európa és Ázsia mellett Amerika lesz a harmadik pillér az Audi életében – hangoztatta a vezérigazgató.

A Mexikóváros és Veracruz kikötőváros közötti fekvő San Jose Chiapa településen lévő Audi-gyár kialakítása 1,2 milliárd dollárba kerül és 3800 új munkahelyet teremt. A tervek szerint a helyi beszállítók aránya a 65 százalékot is elérheti majd.

Az Egyesült Államokban az Audi eladásai az idei év első négy hónapjában 15 százalékkal 47 ezer fölé nőttek, de ez még mindig csak alig a fele a Mercedes és a BMW hasonló adatainak. Mercedesből 93 ezer, BMW-ből 88 ezer talált gazdára az USA-ban.

Utóbbiak előnye az Audival szemben a kiterjedtebb kereskedői hálózatra és az itt igen kelendő városi terepjáró modelljeik korábbi piacra dobására vezethető vissza. A Q5-ös mexikói gyártásának beindításával azonban iparági elemzők szerint az Audi sokat faraghat hátrányából. Az Egyesült Államokban 2016-ra 206 ezer Audit szeretnének értékesíteni, vagyis a tavalyi 139 ezernél 48 százalékkal többet.

A két riválistól eközben 15-20 százalékos bővülést várnak a szakértők. Az Audi felzárkózását segítik az észak-amerikainál húsz százalékkal alacsonyabb mexikói bérköltségek, ami az árakban is jelentkezik majd – írja a Bloomberg, emlékeztetve arra, hogy a Mercedes Alabamában, a BMW pedig Dél-Karolinában rendelkezik gyárral, míg Mexikóban nincs termelő egységük.

Stadler emlékeztetett arra, hogy négy évvel ezelőtt az Audik háromnegyede még Németországban készült, míg 2014 lesz az első év, amikor is a külföldön gyártott Audik száma meghaladja az Ingolstadtban készültekét. Ebben a nyáron termelésbe állítandó új győri gyárnak is komoly szerepe lesz. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.