Alsó küszöbön a kötelező?

Félidejéhez érkezett a kötelező biztosítási kampány - emlékeztet a két vezető ajánlat-összehasonlító internetoldal, a biztosítás.hu és a netrisk.hu. A váltási kedv ismét tombol, így a díjak talán a lehetséges alsó határhoz érkeztek.

Félidejéhez érkezett az idei kötelező kampány. Az időarányos adatokból kitűnik, hogy idén rekordszámú váltóra lehet számítani - írja a Biztosítás.hu. A cég szerint azonban könnyen lehet, hogy jövőre nem csökkennek tovább a díjak. Idén viszont még rekordösszeget spórolhatnak meg az autósok.

A minden elképzelést fölülmúló idei díjversenynek köszönhetően valószínűleg elérték alsó határukat a kötelező díjak - véli a társaság. Az eddig biztosítót váltó autósok szerződéseinek 25 ezer forintos átlagos díja ugyanis már annyi, mint az egyes szerződésekre eső átlagos kárkifizetések összege.

Mindez azt jelenti, hogy az idei kampányban a valaha volt legolcsóbb kötelező biztosítást szerezhetik meg magunknak az évről-évre nagyobb számban váltó autósok.

A biztosítók végletekig kicsavart tarifáinak és minden bizonnyal várható veszteségeiknek köszönhetően az is előfordulhat, hogy a kötelező díjak jövőre visszapattannak a mostani mélypontról. Ez pedig azt jelenti, hogy aki idén nem vált, könnyen elszalaszthatja a jó lehetőséget és jövőre már nem találkozik - az ideihez hasonló - rendkívül olcsó díjakkal.

Az idei kampányban megtakarítható átlag mintegy 15 ezer forint kiemelkedő. A Biztosítás.hu szerint ennek köszönhető, hogy a november elseje óta már több mint 300 ezren váltottak, ami kétszerese a tavalyi kampány első felében kezdeményezett biztosítóváltásoknak.

Bár a biztosítók idén kivétel nélkül díjcsökkentést hajtottak végre, az autósok választása alapján mégis kiemelkedik közülük az Allianz, az Aegon, a Generali és az Uniqa. Ezen biztosítókat együttvéve az autósok több mint a fele választott új biztosítójául, de a Genertel és a KÖBE is népszerű, akik várhatóan a piac 15 százalékát szerzik meg együttesen.

A verseny kiélezettségét jelzi, hogy a PSZÁF-nek büntetéssel és határozatokkal idén is be kellett avatkoznia a kampányba: több biztosító is új díjtáblát hirdetett. Ezek azonban - a Biztosítás.hu elemzése alapján - nem befolyásolták a díjakat, így az internetes oldalakon eddig elvégzett mintegy 1,8 millió kalkuláció eredménye sem változik.

Bár már az eddig elvégzett kalkulációk száma már önmagában is rekordnak számít, az előző évek tapasztalatai alapján elmondható, hogy a kampány második felében várható az igazi roham. Az autósok nagy része ugyanis az utolsó két hétre hagyja a biztosítóváltást.

A Biztosítás.hu szerint idén még közel 700 ezer autós vált biztosítót a kampány utolsó két hetében, így a váltók száma minden bizonnyal eléri majd az 1 milliót.
 

A kötelező biztosítási kampány félidejéig 130 ezren váltottak kötelező biztosítást a piacvezető Netrisk.hu biztosítási portálon, szemben az egy évvel korábbi 55 ezerrel - írja a Netrisk. A roham tehát töretlen, a forgalom eddig 136 százalékkal múlta felül a múlt év hasonló időszakát. Ismét népszerű az újrakötés: az autósok 28 százaléka jelenlegi biztosítójánál marad, ott köti olcsóbb díjon újra kötelező biztosítását. A Groupama tíz új szerződéséből 8 újrakötés, de ez az arány az Allianz esetében is megközelíti a 60 százalékot.

Az első hét lendülete továbbra is töretlen - írja a cég. A portálon tavaly a teljes kampány során - tehát december végéig - összesen 163 ezren kötöttek új kötelező biztosítást. Ebből a kampány első két hetére 55 ezer szerződés esett. Az idei kampányban ugyanakkor már az első két hétben 130 ezren váltottak kötelezőt a Netrisk.hu-n: 136 százalékkal többen, mint egy éve.

Az átszerződők száma így már e hét közepén túlhaladhatja a tavalyi teljes forgalmat, miközben a java még hátravan. A forgalom jellemzően az utolsó napokban a legerőteljesebb. A Netrisk.hu a modellszámítások alapján több mint 300 ezer szerződéskötésre számít saját portálján a kampány végéig. Ez azt jelentheti, hogy az idén már legalább minden harmadik biztosítást váltó autós a Netrisk.hu szolgáltatását veszi majd igénybe.

A biztosítótársaságok között a portál adatai szerint 11 vitt el eddig értékelhető, fél százalékot meghaladó részesedést az új szerződésekből, míg jelentősebb, tíz százalék körüli részesedése hét biztosítónak van jelenleg: a Genertelnek, a Generalinak, az Aegonnak, a Köbének, az Uniqának, a Posta Biztosítónak és az Allianznak. A legtöbb új szerződést továbbra is ez utóbbi, az Allianz viszi el. Az Allianzot új ügyfeleinek több mint fele (51 százalék) annak ellenére választja ki a Netrisk.hu statisztikája szerint, hogy a díjszámítás során talál más, kedvezőbb díjat kínáló biztosítót. Még magasabb ez az arány a Generalinál (74 százalék) és a Groupamánál (83 százalék), míg több más biztosítótársasághoz szinte kizárólag a legkedvezőbb ár miatt szerződnek.

Tény ugyanakkor az is, hogy a legjobban teljesítő Allianznál a most megszerzett új szerződéseknek csaknem 60 százaléka újrakötés. Vagyis a legtöbb új kötelező biztosítást olyanok kötik, akik eddig is az Allianz ügyfelei voltak. Ők a szerződés megújításával jelentősen csökkenthették biztosítási díjukat.

A legtöbb biztosítónál lehetőség van a szerződések újrakötésére. Ennek megfelelően a régi-új ügyfelek aránya több társaságnál is jelentős: a Posta új ügyfeleinek 32, a Generalinak 41 százaléka tartozik ebbe a körbe. A Groupama Garanciánál ennél is jóval magasabb az arány: csaknem minden nyolcadik új ügyfél a meglévők közül kerül ki.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.